سه شنبه 5 مهر 1384

"حسني مبارك" بار ديگر به عنوان رئيس جمهوري مصر سوگند ياد كرد، ايرنا و ايسنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
خارجي. سياسي. مصر. انتخابات.

"حسني مبارك"، رئيس جمهوري مصر پس از پيروزي در نخستين انتخابات چند كانديدايي در هفتم سپتامبر، روز سه‌شنبه براي پنجمين بار براي تصدي يك دوره شش ساله ديگر رياست جمهوري و به عنوان رهبر پرجمعيت‌ترين كشور عربي، سوگند ياد كرد.

به گزارش خبرگزاري "رويترز" از قاهره، مبارك ‪ ۷۷‬ساله كه از سال ‪۱۹۸۱‬ ميلادي قدرت را در دست داشته است، مراسم سوگند را در پارلمان و با حضور "معمر قذافي" رهبر ليبي به جا آورد.

مبارك در چهار دوره قبلي، از طريق برگزاري همه‌پرسي و پس از آن كه پارلمان او را به عنوان تنها كانديدا انتخاب مي‌كرد، به رياست جمهوري رسيد.

كميته انتخاباتي مصر گفت كه مبارك ‪ ۸۹‬درصد آرا را در جريان انتخاباتي كه ‪ ۲۳‬درصد واجدان شرايط در آن راي دادند، كسب كرد. "ايمن نور" رقيب مبارك از حزب ليبرال "الغد" با كسب هشت درصد آرا، پس از مبارك قرار گرفت.

"جميله اسماعيل" همسر و سخنگوي نور گفته بود كه ايمن نور به عنوان عضو پارلمان در مراسم تحليف شركت مي‌كند.
--------------------------

ايسنا:

مبارك پس از اداي سوگند:
مصر شاهد انتخاباتي بود كه اعجاب جهانيان را برانگيخت
به وعده‌هايم عمل مي‌كنم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


حسني مبارك امروز (سه‌شنبه) در پارلمان مصر مراسم تحليف به جاي آورد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره، حسني مبارك رييس جمهور منتخب مصر، بعد از اداي سوگند در سخناني قول داد كه به تمامي وعده‌هايي كه در تبليغات انتخاباتي‌اش در زمينه‌ي ايجاد اصلاحات داده بود، عمل كند.

بعداز مراسم تحليف مبارك كه با حضور معمرقذافي، رهبر ليبي برگزار شد، 21 تير به هوا شليك شد.

مبارك همچنين در سخنانش از احمد نظيف، نخست وزير فعلي مصر خواست كه تا زمان تشكيل دولت جديد، به وظايفش ادامه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مبارك در اين مراسم اظهار داشت: مصر شاهد انتخاباتي آزاد و سالم بود كه با توجه به مشاركت و توجه زنان به انتخابات، اعجاب جهانيان را برانگيخت.

وي همچنين تاكيد كرد: ما فرصت بازگشت به گذشته را نداريم؛ بلكه بايد به سعي و تلاش خود براي آينده ادامه دهيم.

مبارك خاطرنشان كرد: مصر انتخابات قانونگذاري را پيش رو دارد كه قرار است در ماه نوامبر برگزار شود و با برگزاري اين انتخابات، موفقيت‌هاي انتخاباتي ما تكميل خواهد شد.

مبارك همچنين بيان داشت: انتخابات آينده‌ي مصر نيز بايد در فضايي آزاد و سالم برگزار شود و به گونه‌اي كه بتوان از آن در مراحل آينده استفاده كرد.

مبارك همچنين به انجام اصلاحات كامل در مبارزات انتخاباتي آينده‌ي مصر متعهد شد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه مصر را به كشوري امن، قدرتمند و دموكرات و قانونمند تبديل كند؛ به گونه‌اي كه براساس يك جامعه‌ي دموكرات، همه‌ي مردم از حقوق مساوي و اقتصاد شكوفا برخوردار باشند.

رييس جمهور مصر در اين مراسم وعده داد كه در جهت رشد و شكوفايي اقتصادي مصر، افزايش زمينه‌هاي شغلي، حل بحران بي‌كاري و افزايش خدمات به شهروندان مصري تلاش كند.

وي خاطرنشان كرد: براي مصر و آينده‌ي آن از تمامي شهروندان مصري و گروه‌هاي مخالف و موافق مي‌خواهم تا با توافق با يكديگر دست در دست هم دهند تا اين مسووليت مشترك و مهم به مرحله‌ي عمل برسد.

وي در پايان سخنان خود متعهد شد كه از مصر و حاكميت و منافع آن دفاع كند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26363

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"حسني مبارك" بار ديگر به عنوان رئيس جمهوري مصر سوگند ياد كرد، ايرنا و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016