جمعه 13 آبان 1384

ناآرامي‌ها در حومه‌ي پاريس همچنان ادامه دارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

به دنبال كشته شدن دو نوجوان فرانسوي كه دو هفته گذشته به هنگام فرار از دست نيروهاي پليس در يك پست برق دچار برق گرفتگي شدند، خشونت‌ها ميان پليس ضد شورش و جواناني كه پليس را عامل قتل اين دو نوجوان مي‌دانند، هم چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقامات پليس اظهار داشتند با آغاز دور جديد خشونت‌ها دست كم 400 خودرو در شهر پاريس به آتش كشيده شد اما از درگيري‌هاي تن به تن ميان جوانان و نيروهاي پليس در مناطق ناآرام حومه شمال پاريس كاسته شده است.

ژرارد گودرون، شهردار شهر آلني سوبوآ، يكي از مناطق به شدت تخريب شده‌ي فرانسه به راديو فرانسه گفت: ما اوج ناآرامي‌ها را پشت سر گذاشته‌ايم.

وي افزود: اكنون والدين، فرزندان خود را از خروج از خانه‌ها و ايجاد ناآرامي شبانه‌ در خيابان‌ها بر حذر مي‌دارند. مردم صبرشان لبريز شده و ترسيده‌اند؛ الان زمان توقف خشونت‌ها فرا رسيده است.

در همين حال پس از اعلام وعده‌ي دومينيك دوويلپن، نخست وزير فرانسه در خصوص بازگرداندن نظم و ثبات به منطقه سن سن دني كه در محاصره‌ي فقر و بيكاري است، تقريبا 1300 نيروي پليس ضد شورش به منظور حفظ امنيت در سراسر اين منطقه واقع در شمال شرق پاريس پراكنده شدند.

سپيده دم امروز (جمعه) نيز بيش از 100 آتش نشان با حريق انبار فرش در آلني سوبوآ مبارزه كردند.

همچنين جوانان خشمگين با تفنگ شكاري اقدام به تيراندازي به سمت نيروهاي پليس ضد شورش در مناطق شرقي پاريس كردند. يك دسته 40 نفري از جوانان، نيروهاي پليس را در كنسيه‌اي در استين محاصره كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نخست وزير فرانسه اظهار داشت: من اجازه نخواهم داد يك عده گانگستر براي برخي نواحي قانون وضع كنند. من نخواهم پذيرفت كه شبكه‌هاي جرم و جنايت از اين بي‌نظمي سود ببرند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27094

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناآرامي‌ها در حومه‌ي پاريس همچنان ادامه دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016