یکشنبه 2 بهمن 1384

اعتصاب سراسري بنگلادش را به تعطيلي كشاند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۲‬

آغاز اعتصابي سراسري در روز يكشنبه در شهرهاي بزرگ و كوچك بنگلادش، موجب تعطيلي فروشگاه‌ها و مدارس و همچنين اختلال در ترافيك شد.

به گزارش خبرگزاري "آسوشيتدپرس" از داكا، حزب مخالف دولت موسوم به "عوامي ليگ" و ‪ ۱۳‬حزب هم‌پيمان آن، خواستار برگزاري اين اعتصاب يك روزه در اعتراض به برنامه ادعا شده دولت براي گرداوري فهرست‌هاي جديدي از راي‌دهندگان در هواداري از ائتلاف حاكم، شده بودند.

پليس متروپوليتن داكا گفت كه حدود هفت هزار نيروي پليس و مامور امنيتي براي جلوگيري از بروز هر گونه خشونت در طي اعتراض امروز، در پايتخت مستقر شده‌اند، اما هنوز گزارشي از وقوع درگيري دريافت نشده است.

بنا بر اين گزارش، مغازه‌ها و مدارس داكا كه شهري با ‪ ۱۰‬ميليون نفر جمعيت است، تعطيل شدند و خيابان‌ها تا حد زيادي از وسايل نقل و انتقال عمومي خالي شده است.

بنا به گفته مقامات پليس كه خواستند نامشان فاش نشود، اختلال‌هاي مشابهي نيز در بيش از ‪ ۶۰‬شهر بزرگ و كوچك بنگلادش صورت گرفته است.

برگزاري راهپيمايي‌ها و اعتصاب‌هاي عمومي، روش‌هاي معمولي براي ابراز مخالفت با دولت است.

پليس با ايجاد موانع سيم خاردار در اطراف مقر حزب عوامي ليگ در مركز داكا، از تجمع صدها معترض جلوگيري كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احزاب مخالف دولت با متهم كردن سه مقام كميسيون انتخاباتي به تهيه فهرست‌هاي راي‌گيري به نفع ائتلاف حاكم براي انتخابات عمومي سال آينده ميلادي، خواستار كناره‌گيري آنها شده‌اند.

دولت اتهامات مخالفانش را مبني بر تاثيرگذاري و نفوذ بر كميسيون پنج نفره انتخاباتي، رد مي‌كند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28471

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب سراسري بنگلادش را به تعطيلي كشاند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016