سه شنبه 4 بهمن 1384

ونزوئلا و بوليوي بر هم‌‏پيماني خود عليه امپرياليسم و نئوليبراليسم تأكيد كردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران


ايلنا, گروه بين‏الملل: رئيس‌‏جمهوري بوليوي با همتاي ونزوئلايي خود و فرستاده «فيدل كاسترو» توافق همكاري امضا كردند.
شين‌‏هوا گزارش داد:‌‏ «اوو مورالس رئيس‌‏جمهوري جديد بوليوي و «هوگو چاوس» رئيس‌‏جمهوري ونزوئلا برخي توافقات همكاري از جمله توافقي بر سر مسائل انرژي كاخ لاپاس پايتخت بوليوي امضا كردند. از جمله توافقات همكاري امضا شده در زمينه آموزش و پرورش، پزشكي، ورزش و توسعه اجتماعي بود.»
مورالس پيروزي انتخاباتي خود را پيروزي ملت ونزوئلا دانست و بر حمايت خود از چاوس تاكيد كرد. دو رهبر همچنين بر هم‌‏پيماني خود عليه امپرياليسم، تسلط آمريكا و نئوليبراليسم تأكيد كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين گزارش، چاوس به مورالس كمك ونزوئلا براي ريشه‌‏كني بي‌‏سوادي در پرو را نيز پيشنهاد كرد. از سويي ديگر، مورالس و «كارلوس لاگه» نماينده «فيدل كاسترو» رهبر كوبا براي شركت در مراسم تحليف اين مقام بوليوليايي در كاخ دولتي در لاپاس توافقات در زمينه بهداشت و سلامتي، آموزش و پرورش و ورزش را امضا كردند. اين مقام بلندپايه كوبايي در پايان اين نشست، گفت: «ما توافقاتي كه مورالس با فيدل كاسترو در ديدار از كوبا قبل از انتصابش به سمت رياست‌‏جمهوري بوليوي توافق كرده بود، را امضا كرديم.»

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28502

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ونزوئلا و بوليوي بر هم‌‏پيماني خود عليه امپرياليسم و نئوليبراليسم تأكيد كردند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016