یکشنبه 7 اسفند 1384

بيانيه مشترك سازمان‌ملل، كنفرانس اسلامي واتحاديه عرب درباره كاريكاتورها، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۰۷‬

سازمان‌ملل، سازمان كنفرانس اسلامي واتحاديه عرب در بيانيه مشتركي كه روز شنبه در دوحه منتشر شد، مسلمانان را به خويشتنداري و گفت و گو جهت كاهش بحران ناشي از انتشار كاريكاتورهاي موهن، دعوت كردند.

خبرگزاري رويترز به نقل از خبرگزاري قطر گزارش داد در اين بيانيه نسبت به اهانت مقدسات جهان اسلام، خسارتها و زيانهاي ناشي از آن در برخي از كشورها، به شدت ابراز تاسف شده است.

در اين بيانيه با تاكيد بر آزادي بيان در جهان آمده است كه اين آزادي نبايد به عنوان وسيله‌اي براي برانگيختن كينه، خشونت واهانت به معتقدات ديگران به كار گرفته شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيانيه فوق در پايان اجلاس سه جانبه دبيران كل سازمان‌ملل، اتحاديه عرب وسازمان كنفرانس اسلامي در دوحه پايتخت قطر، منتشر شد.

نشست "اتحاد تمدن‌ها" روز يكشنبه با حضور هيات‌هايي از كشورهاي اسلامي، شخصيت‌هاي فرهنگي و سياسي از كشورهاي مختلف جهان در دوحه پايتخت قطر گشايش مي‌يابد.

نخستين نشست اين اتحاد در آذر ماه سال جاري در مايوركا (اسپانيا) برگزار شد.

طرح اتحاد تمدن‌ها سال گذشته ازسوي "زاپاته‌رو" نخست‌وزير اسپانيا به سازمان ملل ارايه شد و گروهي متشكل از شخصيتهاي عالي‌رتبه كشورهاي مختلف جهان، قرار است از طريق نشست‌هايي كه در يكسال آينده برگزار مي‌كند، راههاي تحقق عملي اتحاد تمدنها را در قالب يك طرح به دبيركل سازمان ملل ارايه كند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29001

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه مشترك سازمان‌ملل، كنفرانس اسلامي واتحاديه عرب درباره كاريكاتورها، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016