جمعه 12 اسفند 1384

بيانيه‌ي شوراي همكاري خليج فارس: تكرار ادعاي واهي درباره‌ي جزاير سه‌گانه‌ي ايراني خليج فارس، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


شوراي همكاري خليج فارس بر ادامه‌ي حمايت‌هاي مالي از فلسطيني‌ها، دست‌يابي به يك راه‌حل مسالمت‌آميز براي حل پرونده‌ي هسته‌يي ايران، حمايت از آنچه "حق حاكميت امارات بر جزاير سه گانه‌ي (ايراني) خليج

(‌فارس)" خوانده و تشكيل دولت يكپارچه‌ي ملي در عراق تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي الوطن -چاپ كويت- وزراي امور خارجه‌ي شوراي همكاري خليج فارس در بيانيه‌ي پاياني نشست اخيرشان در رياض از جامعه‌ي جهاني خواستند تا به ارايه كمك‌هاي مالي‌اش به فلسطيني‌ها ادامه دهد.

آن‌ها هم‌چنين از تصميم اتحاديه‌ي اروپا مبني بر اعطاي كمك 120 ميليون يورويي به فلسطيني‌ها استقبال كرد و از ديگر كشورهاي اعطا‌كننده خواست تا به اقدام مشابهي دست بزنند.

وزراي خارجه‌ي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس زمان ديدار با كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي‌ آمريكا تحت اعمال فشارهاي واشنگتن براي قطع كمك‌هاي مالي به فلسطيني‌ها، با هدف منزوي كردن حماس كه در حال تشكيل دولت جديد است، قرار نگرفتند.

اين وزرا هم‌چنين از جامعه‌ي جهاني به ويژه آمريكا، اتحاديه‌ي اروپا و كميته‌ي چهار جانبه خواستند تا از پيش داوري و صدور حكم‌هاي سريع در خصوص دولت جديد فلسطين خودداري كرده و به آن كمك كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس در ادامه نسبت به خطرات اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي در منطقه ابراز نگراني كرده و خواهان حل و فصل مسالمت‌آميز اين مساله در چارچوب نظام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شدند.

آن‌ها همچنين خواهان عاري سازي خاورميانه به ويژه منطقه‌ي خليج فارس از سلاح‌هاي كشتار جمعي شدند و از رژيم صهيونيستي نيز خواستند تا به معاهده ان.پي.تي بپيوندد.

كشورهاي عضو شورا در ادامه برحمايت خود از "حق حاكميت امارات متحده عربي بر جزاير سه گانه‌ي تنب كوچك، تنب بزرگ و ابوموسي" تاكيد و تهران را به پاسخگويي در قبال تلاش‌هاي ابوظبي براي حل اين مساله از طريق انجام مذاكرات تشويق كردند(!)

آن‌ها در ادامه تمامي گروه‌هاي عراقي را به تشكيل دولت يكپارچه ملي دايم با حضور تمامي نمايندگان اقشار جامعه دعوت و از آن‌ها خواستند تا هرچه سريعتر در راستاي ايجاد امنيت و ثبات در كشور و اداره آن گام بردارند.

اين وزراء همچنين خشونت، اقدامات تروريستي و تجاوزات اخيري كه عليه اماكن مقدس عراق انجام شد را محكوم كردند.

كشورهاي عضو شورا در پايان بر حمايت از ثبات امنيتي، سياسي و اقتصادي ملت لبنان تاكيد و از گروه‌هاي فعال اين كشور خواستند تا همگام با يكديگر در جهت پشت سر گذاشتن بحران‌ها و مشكلات تلاش كنند. آن‌ها طرفين سوري و لبناني را نيز به مذاكره دعوت كردند تا به اين وسيله امنيت و ثبات دو كشور حفظ شود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29126

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه‌ي شوراي همكاري خليج فارس: تكرار ادعاي واهي درباره‌ي جزاير سه‌گانه‌ي ايراني خليج فارس، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016