چهارشنبه 2 فروردین 1385

ادامه تظاهرات مخالفان "آلكساندر لوكاشنكو" در پايتخت بلاروس، ايرنا

مسكو،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۲‬

با وجود گذشت سه روز از انتخابات رياست جمهوري بلاروس و پيروزي مجدد "آلكساندر لوكاشنكو" در اين انتخابات ، تظاهرات پراكنده مخالفان در مينسك همچنان ادامه دارد.

تظاهركنندگان مخالف دولت كه شمار آنها نسبت روز انتخابات روز به روز كاهش مي‌يابد و امروز به كمتر از ‪ ۲۵۰‬نفر رسيد ، خواستار لغو نتايج اين انتخابات هستند.

تظاهركنندگان طرفداران "آلكساندر ميلينكويچ" رهبر حزب ليبرال دمكرات هستند و در ميدان "اكتبر" مينسك در كنارچادرهايي كه به تقليد از انقلاب نارنجي اوكراين برپا شده گرد هم آمدند.

در انتخابات روز يكشنبه رياست جمهوري بلاروس "آلكساندر لوكاشنكو" رييس جمهوري فعلي با كسب ‪ ۸۲/۶‬درصد آرا به پيروزي رسيد و رقيب اصلي وي "آلكساندر ميلينكويچ" تنها شش درصد آرا را بدست آورد.

مخالفان حكومت نتايج انتخابات را جعلي خوانده و خواستار برگزاري مجدد انتخابات شدند.

ميلينكويچ امروز در جمع تظاهركنندگان ضمن درخواست لغو نتايج انتخابات اعلام كرد كه تا آخر مقاومت خواهد كرد.

ماموران پليس در ميدان مستقر شده و اين تظاهرات را تحت نظر دارند. در همين حال دولت بلاروس روز گذشته يك نماينده مجلس لهستان را به جرم شركت در تظاهرات ضد حكومتي از كشور اخراج كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آمريكا و غرب تلاش‌هاي فراوان به عمل آوردند تا با كمك كشورهاي طرفدار خود در منطقه از جمله گرجستان و لهستان مخالفان حكومت لوكاشنكو را كه گرايش‌هاي غرب گرايانه دارند به قدرت برسانند.

اما پس از آن كه لوكاشنكو به پيروزي رسيد آمريكا و اتحاديه اروپا اين انتخابات را غيرمردمسالارانه خوانده و اعلام كردند اعمال تحريم‌هايي عليه دولت بلاروس را بررسي مي‌كنند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29415

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادامه تظاهرات مخالفان "آلكساندر لوكاشنكو" در پايتخت بلاروس، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016