شنبه 5 فروردین 1385

فشارها براي تغيير حكم اعدام افغاني مسيحي شده افزايش يافته است، ايسنا

- كرزاي مجبور به مداخله در اين پرونده شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي


حامد كرزاي شخصا در پرونده‌ي يك افغاني كه به دليل تغيييردينش به مسيحيت به اعدام محكوم شده است، مداخله كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك مقام بلندپايه‌ي افغاني گفت: حامد كرزاي، رييس جمهور افغانستان، با سازمان‌هاي دولتي مختلفي مشورت كرده است تا اين موضوع را به صورت صلح آميز حل و فصل كند.

يك مقام ديگرافغان نيز گفت كه عبدالرحمن 41 ساله كه به مسيحيت گرويده است به زودي از زندان آزاد خواهد شد.

وي هم‌چنين گفت كه اين موضوع امروز (شنبه) درجلسه‌ي سران بلندپايه‌ي كشور مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

عبدالرحمن دو هفته پيش و پس از اينكه خانواده‌اش به خاطر اختلافات بوجود آمده در اين خصوص به دادگاه مراجعه كردند، دستگير شد.

بر اساس قانون شريعت كه افغانستان نيز از آن پيروي مي‌كند، هر مسلماني كه از اسلام به دين ديگري گرايش پيدا كند، محكوم به مرگ خواهد بود.

اين پرونده توجهات بين‌المللي زيادي را به خود جلب كرده است و جوامع بين‌المللي به ويژه آمريكا اين اقدام را محكوم كرده‌اند.

علاوه بر آمريكا، انگليس، استراليا ، آلمان، ايتاليا، سوئد و سازمان ملل نيز در خصوص اين پرونده ابراز نگراني كرده‌اند و هشدار داده‌اند كه اين امر مي‌تواند منجر به افزايش شكاف ميان افغانستان و كشورهاي غربي شود.

اين در حالي‌است كه استفان هارپر، نخست وزير كانادا، گفت كه كرزاي به او اطمينان داده است كه اين مرد به اعدام محكوم نخواهد شد.

در همين حال خبرگزاري رويتر گزارش داد كه نيروهاي آمريكايي امروز (شنبه) با شبه‌نظاميان طالبان در افغانستان درگيري شديدي داشته‌اند. اما هنوز هيچ گزارشي در خصوص تلفات اين درگيري منتشر نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طي ماه‌هاي اخير شمار حملات توسط شبه نظاميان طالبان و هم پيمانان آنها افزايش يافته است و طالبان قول داده است تا در برابر نيروهاي خارجي تحت حمايت آمريكا و دولت‌هاي بلوك غرب مقاومت كند.

پليس محلي در اين خصوص گفت: درگيري پس از آن رخ داد كه نيروهاي آمريكايي كه با هلي‌كوپتر و هواپيماهاي جنگنده حمايت مي‌شدند در استان جنوبي هلمند به عمليات پرداختند. اين عمليات در پي آن صورت گرفت كه اخباري مبني بر حضور نيروهاي طالبان در روستايي در منطقه منتشر شده بود.

يك مقام ديگر افغاني گفت: با شدت گرفتن درگيري، نيروهاي افغاني نيز براي كمك به نيروهاي آمريكايي به منطقه اعزام شدند و دو طرف شديدترين درگيري را طي ماه‌هاي گذشته در اين منطقه انجام دادند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29441

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فشارها براي تغيير حكم اعدام افغاني مسيحي شده افزايش يافته است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016