جمعه 26 خرداد 1385

گزارش به سازمان ملل متحد درباره قتل عام در دارفور، کريسپين تارولد، بی بی سی

دادستان دادگاه جنايی بين المللی می گويد او از هزاران مورد از آنچه ادعا می شود کشتار مستقيم غيرنظاميان در ناحيه دارفور سودان است سند تهيه کرده است.

لوئيس مورِنو اوکامپو، که سرگرم تحقيق درباره جنايت عليه بشريت در نواحی غربی سودان است می گويد اين کشتارها شامل قتل عام هايی در مقياس وسيع می شود.

آقای اوکامپو، در گزارشی به سازمان ملل، همچنين از تحقيقاتی که دولت سودان در اين باره انجام داده است انتقاد کرد.

دادگاه جنايی بين المللی (آی سی سی) در سال ۲۰۰۲ برای محاکمه افراد متهم به ارتکاب جنايات جنگی، نسل کشی و جنايت عليه بشريت تشکيل شد.

انتقاد

در پايگاه داده های جنايات دارفور که آقای اوکامپو تهيه کرده به موارد هولناکی اشاره شده است.

اين اسناد که توسط محققان دادگاه برای يافتن هرگونه ناهمخوانی و اشتباه بررسی و مقايسه شده، هزاران مورد قتل، از جمله موارد قتل عام را فهرست می کند.

به گفته آقای اوکامپو، دادستان اصلی "آی سی سی"، در بسياری از اين موارد شاهدان عينی اظهارات مهاجمان مانند "شما را از اين سرزمين بيرون می رانيم" را بازگو کردند.

گزارش آقای اوکامپو به شورای امنيت سازمان ملل از جنايات ديگر، از جمله هزاران مورد مرگ در نتيجه آوارگی و صدها مورد آنچه ادعا می شود تجاوز به عنف بوده است را نام می برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت سودان گفته است که دستگاه قضايی آن کشور درباره اين حوادث تحقيق خواهد کرد اما آقای اوکامپو می گويد که در اين مرحله، به نظر نمی رسد که سودان درحال تحقيق و تعقيب قضايی مواردی که مورد علاقه "آی سی سی" است باشد.

به گفته آقای اوکامپو دولت سودان گفته است که با اين تحقيقات همکاری خواهد کرد و قبول کرده است که دادگاه بين المللی با برخی مقام های سودانی مصاحبه کند.




در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30530

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش به سازمان ملل متحد درباره قتل عام در دارفور، کريسپين تارولد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016