جمعه 30 تیر 1385

انتقاد شديد دبيرکل حزب الله لبنان از سران عرب: نه شمشيرهايتان را می‌خواهم ونه قلوب شما را! فارس

خبرگزاری فارس: دبيرکل حزب‌الله لبنان گفت: من به سران عرب می گويم که شمشيرهای شما را نمی‌خواهم و حتی قلوب شما را هم نمی خواهم فقط به ما کاری نداشته باشيد و سکوت کنيد.


به گزارش خبرگزاری فارس، سيد حسن نصرالله درباره موضع کشورهای عربی گفت: ما بر روی دولتهای عربی اصلا حساب نمی‌کنيم اما امروز بعضی کشورهای عربی در خون قربانی شريک شده‌اند و بر جنايتهای جلاد سرپوش می گذارند ما چنين موضعی را انتظار نداشتيم و برای ما غير منتظره بود.
وی که با شبکه تلويزيونی الجزيره قطر سخن می‌گفت افزود: در گذشته بعضی دولتهای عربی از حمايت از مقاومت دست برداشته بودند. اگر واقع بين باشيم ما امروز موضع بيطرفانه را از آنها می پذيريم و در گذشته هم اينگونه بوده است.
وی افزود: ما اکنون در مرحله جنگ هستيم و بحثهای زيادی وجود دارد اجازه بدهيد آنها را برای بعد بگذاريم.
سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: اگر حمايت‌های عربی وجود نداشت واکنش اسرائيل به اسارت نظاميان ممکن بود که شديد باشد اما به طور قطع محدود بود .اسرائيل از آمريکا برای حمله به حزب‌الله چراغ سبز دريافت کرده است که کار را در لبنان تمام کند. جامعه جهانی هم از اسرائيل خواسته است که مقاومت در لبنان را از بين ببرد .بعضی از دولتهای عربی هم اسرائيل را برای ادامه عمليات ترغيب کرده‌اند. آنها به اسرائيل گفته‌اند که اين فرصت طلايی و تاريخی برای از بين بردن مقاومت در لبنان است .آنها می خواهند هر نوع اراده‌ای برای مقاومت را از بين ببرند و کلمات آزادی،جهاد، مقاومت شهادت و شرافت را از قاموس لبنان و ادبيات سياسی و مطبوعات در همه منطقه حذف کنند.
دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد:هدف جنگی که امروز به لبنان تحميل شده است از بين بردن هر چيزی است که به مقاومت مربوط می شود و نيز مجازات لبنان است برای ضرباتی که به اسرائيل زده است
سيد حسن نصرالله تصريح کرد: اگر موضع منفی بعضی کشورهای عربی نبود جنگ اين اندازه ادامه نمی يافت و در طول چند ساعت پايان می يافت ما از بعضی دولتهای عربی هيچ انتظاری نداريم می دانيم که قلوب همه جهان اسلام و ملتهای عربی با ماست و حتی خانواده های بعضی از اين سران عربی از ما حمايت می‌کنند .
وی خاطر نشان کرد: جنگ امروز با لبنان برای پايان دادن به موضوع فلسطين است همه می‌دانند که انتفاضه در فلسطين در پی پيروزی در لبنان آغاز شد اگر مقاومت در لبنان شکست بخورد فلسطينی ها هم نااميد می شوند. اگر جامعه جهانی و کشورهای عربی در برابر جنايتها در لبنان سکوت کنند فردا جنايتهای شديدتری در فلسطين و نوار غزه رخ خواهد داد. شکست دادن حزب الله پايان جنبشهای مقاومت در منطقه است عمليات کنونی در لبنان به همين خاطر است و از واکنش به اسارت نظاميان فراتر رفته است اما من تاکيد می‌کنم که آنها در اين راه شکست خواهند خورد.
سيد حسن نصرالله تصريح کرد: تمام دنيا موفق به آزادی دو سرباز اسرائيلی نخواهد شد مگر اينکه مذاکرات غير مستقيمی در مورد تبادل دو سرباز اسرائيلی با زندانيان لبنانی صورت گيرد.
دبيرکل حزب الله اظهار داشت: تحويل اين دو نظامی تنها از طريق مذاکرات غير مستقيم با اسرائيل و با هدف مبادله آنها با اسرای لبنانی و عرب دربند اسرائيل امکان پذير است.
وی به رژيم صهيونيستی هشدار داد، در صورت ادامه حمله به لبنان با اقدامات غافلگير کننده بيشتری از طرف حزب الله لبنان روبرو خواهد شد.
سيد حسن نصر الله با تاکيد بر ادامه حملات غير منتظره رزمندگان مقاومت تاکيد کرد، تاکنون هيچ يک از مسئولان اين جنبش در حملات رژيم صهيونيست کشته نشده است.
دبير کل حزب الله لبنان همچنين ادعای رژيم صهيونيستی در خصوص انهدام پنجاه درصد توانمندی حزب‌الله در حملات نظامی اين رژيم به لبنان را رد کرد.
وی افزود: همه گفته‌های اسرائيل مبنی بر اينکه آنها ۵۰ درصد از توانمنديهای موشکی و انبارهای مهمات ما را هدف قرار داده اند، نادرست است و در اين زمينه نتوانسته‌اند هيچ چيزی را هدف قرار دهند و می توانم تاکيد کنم که حزب‌الله تا اين لحظه پايداری کرده است و شرايط را درک می‌کند.
دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه مصاحبه با خبرنگار شبکه تلويزيونی الجزيره گفت: در پی هدف قرار گرفتن کشتی جنگی اسرائيلی بدست مبارزان حزب الله اسرائيل مجبور شد همه کشتی های جنگی خود را تا دهها کيلومتر از سواحل لبنان دور کند، آنچه در رسانه‌ها درباره حمله کشتی های جنگی اسرائيل به مناطق مختلف لبنان گفته می شود نادرست است زيرا اين کشتی‌ها در بيشتر مناطق از سواحل لبنان دور شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل حزب‌الله لبنان در بخش ديگری از اين مصاحبه درباره واکنشها به اقدام حزب الله گفت: جامعه جهانی هيچ گاه از ما حمايت نکرده است ما يکی از گروههايی هستيم که از ابتدا در ليست گروههای تروريستی در آمريکا قرار گرفتيم و بعضی از کشورهای غربی هم ما را در اين ليست قرار داده‌اند حتی زمانی هم که جامعه جهانی تصميم گرفته است اسرائيل آنها را اجرا نکرده است و درباره قطعنامه های شورای امنيت در مورد لبنان و فلسطين اين موضوع مشخص است.
وی در بخش ديگری از اين مصاحبه از خانواده‌ای که در شهر الناصره هدف حملات موشکی حزب الله قرار گرفت عذر خواهی کرد و گفت: من از خانواده ای که در شهر الناصره هدف قرار گرفت عذرخواهی می‌کنم البته عذرخواهی کافی نيست و من همه مسئوليتهای آن را می پذيرم و ما کسانی را که در الناصره کشته شدند شهيد می‌دانيم جنگ کنونی دشوار و سنگين است و احتمال بروز اين مشکلات وجود دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31006

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد شديد دبيرکل حزب الله لبنان از سران عرب: نه شمشيرهايتان را می‌خواهم ونه قلوب شما را! فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016