چهارشنبه 12 مهر 1385

نخست وزير مجارستان: دموکراسی کشور در خطر است، ايسنا

در مقابل فشارهای بيشتر هم کناره‌گيری نخواهم کرد


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


نخست وزير مجارستان با بيان اين نکته که دموکراسی مجارستان در خطر است، تاکيد کرد که حتی در صورت مواجهه با فشارهای بيشتر استعفا نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويتر، فرنس گئورچسانی، نخست وزير مجارستان اظهار داشت: حزب مخالف اصلی موسوم به فيدژ و ويکتور اربان، رهبر اين حزب تشنه‌ی انتقام گرفتن هستند.

گئورچسانی تاکيد کرد که وی نمی‌تواند بپذيرد کسانی که در دولت نيستند و به دنبال راهی برای بازگشت به قدرت هستند، بدون يک مجوز دموکراتيک اين کار را انجام دهند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه‌ی نپزاوا خاطر نشان ساخت: هم اکنون نخست وزير يا دولت مجارستان در خطر نيستند، بلکه آنچه که اکنون در خطر است سرنوشت چارچوب پارلمانی و قانونی کشور است.

اين اظهارات گئورچسانی يک روز پس از اينکه يک مقام بلندپايه‌ی حزب فيدژ هشدار داد در صورت عدم کناره‌گيری گئورچسانی اين حزب دست به شورش می‌زند، ايراد شد.

نخست وزير مجارستان گفت: وقتی يک حزب مجلس حق حزب اکثريت برای حکومت را زير سوال می‌برد و اعلام می‌کند در صورت عدم پذيرش سياست‌های ديکته شده‌اش از هوادارانش می‌خواهد که به خيابان‌ها بريزند، دموکراسی کشور در خطر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گئورچسانی تصريح کرد: يک مجلس مشروع و قانونی نمی‌تواند از بيرون مجلس تهديد و ارعاب شود.

وی گفت: حزب فيدژ تهديد کرده که در جلسه‌ی روز جمعه‌ی مجلس شرکت نخواهد کرد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31627

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخست وزير مجارستان: دموکراسی کشور در خطر است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016