چهارشنبه 8 آذر 1385

نامزد چپ گرای اکوادور پيروز شد، راديو فردا

رافايل کورآ نامزد چپ گرای اکوادور و از دوستان نزدیک هوگو چاوز، برنده دور دوم انتخابات رياست جمهوری اين کشور شد.
رقيب انتخاباتی وی، آلوارو نوبوآ، ۵۶ ساله که ثروتمندترين شهروند کشور است، تبليغات انتخاباتی خود را بر پايه شعارهای مذهبی بنا کرده بود. او طرفدار آمريکا است.
آقای نوبوآ که طرفدار تجارت آزاد است، بزرگ ترين کمپانی توليد و پخش موز کشور را در تصاحب دارد. بيشتر هواداران وی، ساکنان قطب های مالی اکوادور هستند.

سه رييس جمهوری پيشين اکوادور، در نتيجه اعتراض های مردمی برکنار شده بودند. دولت آلفردو يالاسيو که اکنون دوره رياست جمهوری اش به پايان رسيده، متهم به فساد مالی بود.
اين کشور آمريکای لاتين، سال ها آشوب و ناارامی داخلی را پشت سر گذاشته و فساد مالی در آن چشم گير است.

آمريکا يکی از اولين کشورهايی بود که پيروزی رافايل کورآ ۴۳ ساله را تبريک گفته و ابراز اميدواری کرده است که روابط ميان امريکا و اکوادور بهبود يابد.
آقای کورآ گفته است اولين کاری که پس از انجام سوگند رياست جمهوری در پانزدهم ماه ژانويه خواهد کرد، به همه پرسی گذاشتن قانون اساسی کشور و انحلال پارلمان اکوادور است. اکثريت پارلمان اين کشور از طرفداران آلوارو نوبوآ تشکيل شده است.
کورآ هم چنين با قراردادهای تجارت آزاد با آمريکا مخالف است و تاکيد کرده که اين قراردادها تمديد نخواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او هم چنين گفته است که کشور اکوادور که پنجمين کشور صادر کننده نفت در آمريکای لاتين است و در سال ۱۹۹۲ از اوپک خارج شد، بار ديگر به اين سازمان خواهد پيوست.
پيوستن اکوادور به کشورهای با حکومت های چپ گرای آمريکای لاتين از جمله کوبا، ونزوئلا، نيکاراگوئه و بوليوی، می تواند باعث تيرگی روابط اين کشور و آمريکا شود.
آقای کورآ، دارای مدرک دکترا در رشته اقتصاد از دانشگاه ايلی نوی آمريکا است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32277

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامزد چپ گرای اکوادور پيروز شد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016