جمعه 24 فروردین 1386

۳۳‬ کشته و ‪ ۲۲۲‬زخمی آخرين آمار انفجارها در پايتخت الجزاير، القاعده: ما بوديم، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : گروه القاعده در مغرب با انتشار بيانيه ای که در شبکه اينترنت پخش شد مسئوليت انفجارهای اخير در پايتخت الجزاير را برعهده گرفت و تصاوير عاملان اين حملات را منتشر کرد.

خبرگزاری انتخاب : خبرنگار خبرگزاری "انتخاب" گزارش داد: براساس آخرين آمار رسمی اعلام شده، انفجار سه خودروی بمب‌گذاری شده روز چهارشنبه در شهر الجزيره، ‪ ۳۳‬کشته و ‪ ۲۲۲‬زخمی بجای گذاشت.

در انفجارهای "انتحاری" صبح چهارشنبه سه کاميون بمب گذاری شده، يکی در محل پارکينگ داخلی کاخ نخست وزيری و دو مورد ديگر در مقابل مرکز پليس در منطقه باب الزوار بخش شرقی شهر الجزيره منفجر و شهر الجزيره را به لرزه درآورد.

آمار قبلی حاکی از کشته شدن ‪ ۲۳‬نفر و زخمی شدن ‪ ۱۶۲‬تن ديگر بود.

اين گزارش حاکی است: هم اکنون تنها ‪ ۵۷‬مجروح در بيمارستان‌های شهر الجزيره بستری هستند و بقيه يا بصورت سرپايی و يا پس از درمان‌های لازم مرخص شدند.

گروه مسلح الجزايری موسوم به "جماعت سلفی دعوت و نبرد" که از چندی پيش با اعلام پيوستن به شبکه القاعده نام خود را به "القاعده در مغرب اسلامی" تغيير داد، با انتشار اطلاعيه‌ای مسووليت اين حوادث را بر عهده گرفت و با انتشار اسامی و تصاوير سه نفر اعلام کرد که آنها عمليات‌های انتحاری را انجام داده بودند.

دولت الجزاير اين انفجارها را اقدامی "مذبوحانه و جنايتکارانه" خواند که برای "قدرت نمايی" جماعت سلفی الجزاير و نيز تحت‌الشعاع قرار دادن موفقيت‌های سياسی و امنيتی "عبدالعزيز بوتفليقه" رييس‌جمهور اين کشور بويژه در آستانه برگزاری انتخابات سراسری مجلس (‪ ۱۷‬ماه مه/ ‪ ۲۷‬ارديبهشت) صورت گرفته است.

● القاعده تصاوير عاملان حملات انتحاری در الجزيره را منتشر کرد
گروه القاعده در مغرب با انتشار بيانيه ای که در شبکه اينترنت پخش شد مسئوليت انفجارهای اخير در پايتخت الجزاير را برعهده گرفت و تصاوير عاملان اين حملات را منتشر کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

القاعده در مغرب در اين بيانيه اينترنتی که با تصاوير سه فرد مسلح همراه بود اعلام کرد، يکی از اعضای القاعده ملقب به معاذ بن جبل کاميون حامل هفتصد کيلوگرم مواد منفجره را نزديک مقر کابينه الجزاير منفجر کرد.

همچنين فرد دوم ملقب به زبير ابو ساجده کاميون حامل هفتصد کيلوگرم مواد منفجره را نزديک مقر پليس اينترپل در شرق الجزيره منفجر کرد. فرد سوم ملقب به ابی دجانه نيز يک کاميون حامل پانصد کيلوگرم مواد منفجره را نزديک مقر اصلی پليس در منطقه باب الزوار در شرق الجزيره منفجر کرد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33088

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۳۳‬ کشته و ‪ ۲۲۲‬زخمی آخرين آمار انفجارها در پايتخت الجزاير، القاعده: ما بوديم، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016