جمعه 29 تیر 1386

ممنوعيت فعاليت احزاب سياسی در تايلند لغو شد، ايرنا

کوالالامپور، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۴/۲۹‬

اجتماع قانونگذاران تايلند، ممنوعيت فعاليت احزاب سياسی اين کشور را لغو کرد.

به گزارش روز جمعه ايرنا از بانکوک، سامانه اينترنتی "بانکوک پست"، در اين‌باره نوشت: با اين تصميم که در جلسه اخير اجتماع قانونگذاران تايلند اتخاذ شد، زمينه فعاليت احزاب سياسی و انتخابات عمومی اين کشور که برگزاری آن تا پايان سال جاری ميلادی احتمال می‌رود، فراهم می‌شود.

بر اساس اين گزارش، اجتماع قانونگذاران تايلند که نهادی تعيين شده توسط نظاميان اين کشور است در نشست يادشده با ‪ ۱۴۹‬رای موافق در مقابل چهار رای مخالف، موضوع لغو ممنوعيت فعاليت احزاب سياسی در کشور تايلند را که پس از کودتای شهريورماه گذشته در اين کشور به اجرا در آمده بود به تصويب رساند.

ممنوعيت فعاليت احزاب در واقع يکی از سياستهای شورای امنيت ملی و عوامل کودتای اين کشور در جهت محدود کردن تظاهرات و مخالفتها عليه کودتاچيان و حکومت نظامی بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين يکی از اهداف مهم اين ممنوعيت، جلوگيری از فعاليت حزب "تايی راک تايی" بود که رهبر آن يعنی "تاکسين شيناواترا" توسط کودتاچيان از مقام نخست وزيری کشور خلع شده بود.

اين گزارش افزود: حکومت نظاميان در تايلند قصد دارد رفراندوم قانون اساسی را در اواسط ماه آتی ميلادی و انتخابات عمومی کشور را تا پايان سال جاری برگزار کند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33841

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ممنوعيت فعاليت احزاب سياسی در تايلند لغو شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016