سه شنبه 27 آذر 1386

فيدل کاسترو: برای هميشه در راس قدرت نخواهم بود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی

فيدل کاسترو، رهبر مريض احوال کوبا که طی ۱۶ ماه گذشته در محافل عمومی حضور نيافته برای اولين بار از زمان شروع بيماری‌اش گفت که احتمال دارد از سمت رسمی خود به عنوان رهبر کوبا کناره‌گيری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويتر، فيدل کاسترو ۸۱ ساله طی نامه‌ای که در تلويزيون دولتی کوبا قرائت شد، گفت:‌ وظيفه اساسی من حفظ سمت‌هايم نيست و بايد کمتر سد راه جوانان شوم.

کاسترو که طی انقلاب ۱۹۵۹ به قدرت رسيد، در ژوئيه ۲۰۰۶ پس از انجام عمل جراحی روده به دليل يک بيماری نامشخص، به طور موقت قدرت را به برادرش، رائول واگذار کرد.

مجلس ملی کوبا پس از تاييد اعضای شورای اجرايی دولت در جلسه‌ی آتی خود در ماه مارس، احتمالا بازنشستگی فيدل کاسترو را رسمی خواهد کرد.

رهبر کوبا که آخرين بازيگر بزرگ دوره جنگ سرد است که در قيد حيات به سر می‌برد، اظهار داشت، وظيفه‌ی وی انتقال تجربيات و نظراتی است که وی در دوران استثنايی زندگی‌اش بدست آورده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اظهارات کاسترو در نامه‌ی وی که در تلويزيون کوبا قرائت شد حاکی از اين است که وی ديگر به رهبری کوبا بازنخواهد گشت ولی به نقش خود به عنوان يک سياستمدار کهنه کار که دولت را در مسائل کليدی مشاوره می‌دهد ادامه خواهد داد.

هم اکنون سمت‌های کاسترو عبارتند از رييس شورای دولت و شورای وزيران و دبير اول حزب حاکم کمونيست.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35268

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيدل کاسترو: برای هميشه در راس قدرت نخواهم بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016