دوشنبه 17 دی 1386

رهبر مخالفان کنيا تشکيل دولت انتقالی و برگزاری مجدد انتخابات را خواستار شد، ايسنا

اودينگا:
در حضور يک ميانجی با کيباکی مذاکره می‌کنم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


رهبر مخالفان در کنيا در گفت‌وگو با يک روزنامه‌ی آلمانی گفت که وی با اصل پيشنهاد اعلام شده توسط اموای کيباکی برای تشکيل يک دولت متحد ملی در اين کشور موافق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، رايلا اودينگا، رهبر مخالفان در کنيا با اشاره به اينکه اين ائتلاف مسير را برای برگزاری يک انتخابات رياست جمهوری ديگر ظرف سه ماه آينده هموار می‌کند، تصريح کرد: ما پيشنهاد ايجاد يک دولت انتقالی ميان کيباکی، رييس‌جمهور سابق و پيروز رقابت‌های رياست‌جمهوری و حزب من را مطرح می‌کنيم.

اين اظهارنظر اودينگا در حالی اعلام شده است که وی پيشتر پيشنهاد کيباکی برای تشکيل دولت متحد ملی را رد کرده بود.

اودينگا اعلام کرده بود که هيچ مذاکره‌ی مستقيمی با رييس جمهور کنيا انجام نمی‌دهد.

پس از اعلام پيروزی کيباکی در انتخابات رياست جمهوری کنيا حاميان اودينگا اعلام کردند که در اين انتخابات تقلب صورت گرفته است.

ناظران بين‌المللی انتخابات نيز گفته‌اند که شاهد چندين بی‌نظمی و ناهماهنگی در شمارش آرا بوده‌اند و در مورد صحت نتايج رسمی اين انتخابات ابراز ترديد کرد‌ه‌اند.

آمار اوليه از تلفات در اثر خشونت‌های پس از انتخابات در کنيا ۳۰۰ تن بود اما وزارت برنامه‌های ويژه اين تعداد را ۴۸۶ کشته و ۲۵۵ هزار آواره اعلام کرده است.

اودينگا اظهار داشت که مذاکرات با کيباکی بايد با حضور يک ميانجی انجام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی پيشنهاد داد کوفی عنان، دبير کل سابق سازمان ملل يا جان کوفور، رييس جمهور غنا و يا تجان کابا رييس جمهور سابق سيرالئون در اين مذاکرات حضور يابند.

در همين حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نماينده‌ی آمريکا در کنيا فشار بين‌المللی عليه رهبران رقيب در کنيا در راستای پايان خشونت‌ها در اين کشور را رهبری می‌کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35517

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رهبر مخالفان کنيا تشکيل دولت انتقالی و برگزاری مجدد انتخابات را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016