سه شنبه 25 دی 1386

پليس ترکيه: دزدی حزب الله ترکيه از مساجد، راديو فردا

علی جوانمردی (آنکارا) - پليس ترکيه در گزارشی که در مورد فعاليت برخی از گروه های بنيادگرا منتشر کرده است، می گويد که حزب الله ترکيه مرتکب اعمالی از قبيل سرقت از مساجد شده است.

سايت اينترنتی بخش «مبارزه با ترور» در پليس ترکيه، گزارشی را تحت عنوان «آيا اينها را می دانستيد؟» منتشر کرده است.

پليس ترکيه ادعا می کند که در اين گزارش از فعاليت های برخی از گروه های بنياد گرا در اين کشور «پرده برداشته است.»

در اين گزارش، که در شماره روز دوشنبه، ۲۴ دی ماه، روزنامه وطن، آژانس خبرترک و بسياری از تلويزيون های ترکيه نيز پخش شده، به نقل از اعترافات افراد دستگير شده حزب الله آمده است: «گروه حزب الله بويژه طی سال ۱۹۹۵ با هدف تأمين بودجه فعاليت هايش فرش های بسياری از مساجد را به سرقت برده و آنها را به فروش رسانده است.»

بنابراين گزارش، حسين ولی اوغلو رييس حزب الله که طی درگيری با پليس کشته شد، با گردآوری پول ذکات از معتقدينی که به مساجد می رفتند، ويلايی را در اعيانی ترين محله استانبول خريداری کرده و در آن زندگی می کرد. در حالی که اعضای رده پايين حزب الله از فقر و تنگدستی دور از خانواده هايشان مشغول کارهای طاقت فرسا بودند.

طبق اين گزارش پليس ترکيه، حزب الله که قصد دارد حکومت اسلامی آناتولی را تأسيس نمايد، از طريق سرقت از مساجد، سرقت مسلحانه، زورگيری و قاچاق بودجه خود را تأمين می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علاوه بر اين، حزب الله منتقدين و نافرمان های درونی را هم تصفيه کرده است. ۱۴ جسد از ۷۶ جسدی که در يک باغ در استانبول کشف شد، مشخص شده که جزو اعضای گروه بوده اند. از جمله زن و شوهری که بدون رضايت حزب الله ازدواج کرده بودند.

در ادامه گزارش پليس آمده است: «هرگونه روابط جنسی برای اعضای رده بالای گروه حلال بوده است.»

پليس ترکيه در ماه گذشته وجود ۹۵ عضو گروه غير قانونی حزب الله را در چند عمليات جداگانه در ۶ استان اين کشور دستگير کرد. به گزارش رسانه های ترکيه اعترافات اعضای حزب الله تکان دهنده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35644

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پليس ترکيه: دزدی حزب الله ترکيه از مساجد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016