یکشنبه 12 اسفند 1386

اعلام وضع فوق‌العاده در ایروان، همشهری

رئیس‌جمهور ارمنستان، در شهر ايروان پايتخت این کشور حوزه قفقاز حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزي خبر از ايروان روبرت کوچاريان رئيس‌جمهور ارمنستان ساعتي پيش در فرماني اعلام کرد: به منظور استقرار قانون و دفاع از حقوق مردم ارمنستان از اول ماه مارس به مدت بيست روز در شهر ايروان وضع فوق‌العاده اعلام مي‌شود.

بر اساس اين فرمان در اين مدت فعاليت احزاب و سازمان هاي سياسي و تجمع افراد ممنوع است و رسانه‌هاي گروهي موظفند تنها با استناد به منابع دولتي خبرها را منتشر کنند.

در اين مدت شهر ايروان در کنترل پليس و وزارت دفاع است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از صبح روز شنبه اول مارس (11 اسفند) درگيري‌هایي ميان پليس و معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوري ارمنستان در ميدان آزادي ايروان رخ داد که در آن تعدادي از معترضان دستگير و عده‌اي از نيروهاي پليس و تظاهرکنندگان زخمي شدند.[در همین ارتباط]

گزارش خبرگزاری فرانسه از ایروان حاکی است، در درگيري‌هاي ميان تظاهرکنندگان مخالف دولت با نيروهاي پليس در ايروان، دستکم هشت مامور پليس به ضرب گلوله زخمي شدند.

پليس ایروان در بيانيه‌اي گفت، هشت مأمور ضد شورش در اين درگيري‌ها در اثر اصابت گلوله زخمي شدند که حال دو تن از انها وخيم گزارش شده‌است.

این گزارش حاکی با وجود اعلام وضعیت فوق‌العاده در ابروان، تا کنون ده‌ها خودرو در تظاهرات مخالفان در خيابان‌هاي ايروان به آتش کشيده شده‌است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36065

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام وضع فوق‌العاده در ایروان، همشهری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016