دوشنبه 13 اسفند 1386

مدودوف با کسب 70 درصد آراء جانشین پوتین شد، مهر

شمارش 90 درصد از آرای رقابتهای روز گذشته ریاست جمهوری روسیه حکایت از پیروزی قاطع معاون نخست وزیر این کشور با کسب 70 درصد از آراء دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه کاملا قطعی شده، صبح امروز "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در کنار "دیمتری مدودوف" جانشین خود از کرملین خارج شده و به طرف "میدان سرخ" حرکت کردند.

مدودوف 42 ساله بعد از اطلاع از پیروزی خود در میدان سرخ گفت : ما در کنارهم می توانیم مسیری را که توسط رئیس جمهور پوتین پایه گذاری شده، ادامه دهیم. در کنار هم ما پیروز می شویم.

بر اساس این گزارش، انتخابات ریاست جمهوری روسیه از ساعت 9 صبح دیروز آغاز شد و پیش بینی می شد که در آن 109 میلیون روسی واجد شرایط شرکت کنند.

بر همین اساس، سایر نامزدهای شرکت کننده در این انتخابات آرای ناامید کننده ای کسب کرده اند بطوریکه "گنادی زیوگانف" رهبر حزب کمونیست روسیه 17.9 ، "ولادیمیر زیرینوفسکی" ملی گرا 9.4 درصد و "آندری بوگدانف" فقط 1.2 درصد از آرا را تصاحب کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور جدید روسیه از تاریخ 7 ماه می کار خود را در کرملین آغاز می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ميدويديف مسير پوتين را در يك سال آينده تغيير خواهد داد، فارس

يك كارشناس مسائل روسيه با بيان اينكه ديميتري ميدويديف در انتخابات رياست جمهوري از پيش برنده شده بود، سياست اصلي وي را ادغام اقتصاد روسيه در اقتصاد جهاني دانست و تاكيد كرد: ميدويديف مسير پوتين را در يك سال آينده تغيير خواهد داد.


غلامحسين طاهري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه در پنجمين دوره از انتخابات رياست جمهوري روسيه پس از فروپاشي شوروي شاهد رويكرد جديدي نسبت به دوره‌هاي قبل بوديم، تصريح كرد: در انتخابات رياست جمهوري روسيه ميدويديف در حقيقت رقيبي نداشت و رياست جمهوري وي از پيش برنده شده بود و نكته مهم در اين ميان چراغ سبز غربي‌ها براي رياست وي بود.

وي با اشاره به سخنان مقامات آمريكايي در خصوص وزير امور خارجه آينده تعيين نشده روسيه مبني بر اينكه اين شخص از دوستان آمريكا محسوب مي‌شود، اظهار داشت: رايس وزير امور خارجه آمريكا نيز ابراز خوشحالي كرده است كه با آمدن ميدويديف تقابل ميان مسكو و واشنگتن در مورد گسترش ناتو و انقلاب‌هاي رنگين پايان يافته و روابط وارد فاز جديد اقتصادي شود.

اين كارشناس مسائل روسيه با بيان اينكه غربي‌ها بي‌جهت از كسي حمايت نمي‌كنند و آنها براي روسيه دامي چيده‌اند، ادامه داد: ميدويديف جزء كميته نخبگان دو هزار نفري روسيه است كه براي آينده روسيه تصميم مي‌گيرند و البته در اين كميته يك كميته اصلي 10 نفره وجود دارد كه هنوز اعضاي آن ناشناخته است و حرف اصلي را در مورد آينده روسيه آنها مي‌زنند و در انتخابات كنوني نيز رئيس جمهور از پيش تعيين شده است.

طاهري در پاسخ به اين سؤال كه آيا ميدويديف واقعا عروسكي در دستان پوتين است و يا اينكه فردي مستقل و توانا است؟ عنوان كرد: خير ، اين دو اختلافاتي نيز با هم دارند كه امكان دارد اكنون سر باز نزند اما به هر حال پوتين به عنوان نخست‌وزير آينده معرفي شده و تلاش وي هم بر اين است كه قانون اساسي را به گونه‌اي تغيير دهند كه نخست‌وزير تصميم‌گيرنده باشد زيرا در حال حاضر رئيس جمهور است كه نقش اصلي را در روسيه ايفا مي‌كند و پست نخست‌وزيري بيشتر جنبه تشريفاتي دارد.

وي با بيان اينكه با وجود دوستي ميدويديف با پوتين به مدت 17 سال، وي به دليل فعاليت‌هاي اقتصادي، ارتباطاتي با غربي‌ها برقرار كرده است، گفت: پوتين از اين ارتباط خبر دارد اما كاري از دست وي ساخته نيست. ميدويديف حقوقدان و وكيل است و نسبت به بسياري از مسائل حقوقي آگاهي دارد و در ارتباط با غرب مي خواهد تصويري جديد از جايگاه روسيه به جامعه جهاني عرضه كند.

اين كارشناس مسائل روسيه سياست‌هاي ضد امپرياليستي پوتين را نيز بعضا تبليغاتي و براي جلب آراء مردم روسيه دانست و تصريح كرد: كمونيست‌ها طوري پرورش يافته‌اند كه هر گاه منافعشان اقتضاء كند تغيير راي مي‌دهند و اين سياست‌ها را ما در قبال خاورميانه و مسائل هسته‌ايمان ديده‌ايم.
طاهري با اشاره به اينكه تمايل ميدويديف به غرب تا شش و حتي يك سال آينده آشكار خواهد شد و اكنون براي حفظ ظاهر از بيان آن خودداري مي كند، بيان كرد: پوتين نيز اميدوار است كه بتواند در كنار ميدويديف به عنوان نخست‌وزير نقش ايفا كند و حتي پيشنهاد كرده در همايش‌ها و برنامه‌هاي منطقه‌اي خود شخصا شركت كند.

وي با تاكيد بر اين نكته كه امكان زيادي وجود دارد كه ميان پوتين و ميدويديف در پشت پرده در خصوص سياست‌هاي آينده و ارتباط با غرب هماهنگي‌هاي لازم بعمل آمده باشد، افزود: معتقدم كه ميدويديف مسير پوتين را در يك سال آينده تغيير خواهد داد زيرا وي به دنبال ايجاد شرايط مطلوب براي ادغام اقتصاد روسيه در اقتصاد جهاني، پيدا كردن بازار براي كالاهاي روسي، ايجاد فضاي مشترك براي همكاري‌هاي منطقه‌اي و ايجاد زمينه براي عرض اندام توليد‌كنندگان داخلي در مقابل رقيبان، نظم دادن به فعاليت‌هاي بانكي و ايجاد زمينه براي سرمايه‌گذاري خارجي است.

اين كارشناس مسائل روسيه با بيان اينكه روسيه در شرف ايجاد شرايط مطلوب براي ادغام اقتصاد روسيه در اقتصاد جهاني است، در خصوص چگونگي رابطه ايران با روسيه با روي كار آمدن مدودوف گفت: ايران بايد به رغم اينكه چه گرايشي در روسيه بر سر كار آمده و چه مناسباتي را با غرب خواهد داشت، روابطش را با مسكو دستخوش تغيير نكرده و اجازه ندهد كه غربي‌ها رابطه تهران را با مسكو را مخدوش كنند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36085

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مدودوف با کسب 70 درصد آراء جانشین پوتین شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016