جمعه 24 اسفند 1386

استعفای دستیار کلینتون پس از اظهار نظر درباره اوباما، بی بی سی

یکی از مشاوران هیلاری کلینتون به دلیل این اظهار نظر جنجالی که اگر باراک اوباما سیاهپوست نبود در رقابت برای رسیدن به کاخ سفید پیش نمی افتاد استعفا داده است.

جرالدین فِرارو، از نامزدهای معاونت ریاست جمهوری در سال 1984، اعلام کرد او از نقش افتخاری خود به عنوان عضو کمیته مالی خانم کلینتون کناره می گیرد.

پیشتر وی به شبکه "اِی بی سی" آمریکا گفته بود که اظهارات او "توسط اردوگاه اوباما طوری تحریف شده که نژادی جلوه کند" درحالی که چنین نبوده است.

آقای اوباما در مقابل این برداشت را که سیاهپوست بودن او مزیت بزرگی در انتخابات است رد کرد.

خانم کلینتون از اظهارات این دستیار خود که هفته گذشته در مصاحبه ای با یک روزنامه آمریکایی ابراز شد فاصله گرفته است.

یک سخنگوی اردوی مبارزاتی خانم کلینتون چهارشنبه بعد از ظهر تایید کرد که خانم فرارو از سمت بدون مزد خود در کمیته امور مالی این سناتور اهل نیویورک استعفا داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این نزاع پس از مصاحبه خانم فرارو با یک روزنامه چاپ کالیفرنیا شروع شد که در آن وی تلویحا اشاره می کرد آقای اوباما به خاطر نژاد خود در انتخابات موفق بوده است.

در آن گزارش به نقل از خانم فرارو نوشته شد: "اگر اوباما یک مرد سفیدپوست بود، در این موقعیت قرار نمی گرفت."

وی پیش از آنکه استعفا دهد با حضور در برنامه های خبری شبکه های تلویزیونی استدلال کرد که سخنان او به غلط تعبیر شده است و او همیشه مخالف هرگونه تبعیض بوده است.

آقای اوباما نیز روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه "اِی بی سی" گفت او سیاهپوست بودن را مزیت بزرگی برای خود نمی داند، اما در ضمن تصور نمی کند او را عقب نیز انداخته باشد.

تنها چند روز پیشتر سامانتا پاور از مشاوران خارجی اردوی مبارزاتی باراک اوباما به خاطر "هیولا" خواندن هیلاری کلینتون در مصاحبه با یک روزنامه اسکاتلندی از مقام خود عزل شده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس در انتخابات داخلی حزب دموکرات آقای اوباما تاکنون 1596 نماینده انتخاباتی را در مقابل 1484 نماینده برای خانم کلینتون کسب کرده است.

این نمایندگان کسانی هستند که در گردهمایی نهایی حزب در تابستان نامزد حزب را انتخاب خواهند کرد و تعداد آنها بسته به میزان آرای عمومی هر نامزد تعیین می شود. هر نامزدی که 2025 نماینده انتخاباتی کسب کند از سوی حزب انتخاب خواهد شد.

در میان جمهوری خواهان جان مک کین، سناتور اهل آریزونا، قبلا نامزدی حزب را به دست آورده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36186

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استعفای دستیار کلینتون پس از اظهار نظر درباره اوباما، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016