جمعه 7 تیر 1387

آمريکا کره شمالی را از فهرست حاميان تروريسم خارج ميکند، صدای امریکا

کره شمالی سرانجام اظهارنامه راجع به فعاليت های اتمی اش را ، پس از مدتی انتظار، ارائه داده است، و آمريکا نيز با اعلام تصميم در جهت لغو تحريم های بازرگانی، و قصد خارج ساختن دولت پيونگ يانگ از فهرست سياه تروريسم واکنش نشان داده است.

پرزيدنت بوش از تسليم اظهارنامه کره شمالی که امروز، پنجشنبه، در پکن به چين ارائه شد استقبال کرد.

چين ميزبان مذاکرات شش جانبه راجع به برنامه اتمی کره شمالی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرزيدنت بوش که در کاخ سفيد صحبت ميکرد گفت اقدام کره شمالی گامی مهم بود و واشنگتن به اين اقدام از دو طريق پاسخ خواهد داد. پرزيدنت بوش گفت آمريکا تحريم های بازرگانی عليه پيونگ يانگ را لغو ميکند، و روند خارج ساختن آن رژيم را از فهرست سياه تروريسم ظرف چهل و پنج روز شروع خواهد کرد.

پرزيدنت بوش گفت آمريکا پيش از دائمی کردن پاسخ خود ، به دقت جدی بودن و پای بندی کره شمالی به تعهد راجع به پايان دادن به برنامه تسليحات اتمی اش را ارزيابی خواهد کرد.

ديگر تحريم های بين المللی عليه کره شمالی فعلا به قوت خود باقی ميماند.

کره شمالی علاوه بر تسليم اظهارنامه قرار است فردا، جمعه، عمل تخريب برج خنک کننده در مجوعه اصلی اتمی يانگ بيون را انجام دهد. سانگ کيم، کارشناس ارشد وزارت امورخارجه آمريکا در مورد مسائل کره برای مميزی و تصديق اين عمل به کره شمالی ميرود.

گرچه پرزيدنت بوش اقدام کره شمالی را گامی نزديک تر به مسيری درست توصيف کرد اما خاطرنشان ساخت که آمريکا کماکان به رژيم کمونيست در پيونگ يانک ظنين باقی ميماند. پرزيدنت بوش به خبرنگاران گفت آمريکا در مورد رژيم کره شمالی دچار وهم خيال نيست.

آمريکا مشخصا به تحريم های بازرگانی منعکس در قانون موسوم به تجارت با دشمن پايان ميدهد.

پرزيدنت بوش گفت ظرف چهل و پنج روز به کنگره خبر خواهد داد که مصمم است کره شمالی را از فهرست وزارت امورخارجه آمريکا در باره دولت های حامی تروريسم خارج کند.

کره شمالی در اصل موافقت کرده بود در ازای گرفتن کمک در بخش انرژی و مشوق های ديپلماتيک ، اظهارنامه اتمی اش را تا پايان سالی که گذشت ارائه دهد، و تاسيسات اتمی خود را برچيند.

مذاکره کنندگان اتمی انتظار دارند اظهارنامه شامل گزارشی در باره اقلام، تاسيسات و برنامه اتمی پيونگ يانگ باشد، نه فهرست تسليحات اتمی آن، که احتمالا بعدا ارائه خواهد شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37408

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمريکا کره شمالی را از فهرست حاميان تروريسم خارج ميکند، صدای امریکا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016