شنبه 9 شهریور 1387

هشدار پوتين به اتحاديه اروپا: در قضيه گرجستان بی‌‏طرف باشيد، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
«ولاديمير پوتين» به اتحاديه‌‏اروپا هشدار داد که در نشست اضطراری خود برای بررسی مساله «آبخازيا» و «اوستيای‌‏جنوبی»، بی‌‏طرف باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس،«ولاديمير پوتين»، نخست‌‏وزير روسيه در مصاحبه اختصاصی با شبکه آر‌‏‌‏ای‌‏دی آلمان ضمن دادن اين هشدار گفت ما نسبت به تحريم‌‏های احتمالی توسط اتحاديه اروپا بی‌‏تفاوت نخواهيم بود و اتحاديه‌‏اروپا نبايد ابزار سياست‌‏خارجی ايالات متحده آمريکا باشد.
وی در اين مصاحبه گفت:«ما به اوستيای‌‏جنوبی برای حفظ مرزهايش کمک می‌‏کنيم و به محض اين که شرايط مورد نظر ما در منطقه مهيا شود نيروهايمان را از منطقه حائل در خاک گرجستان خارج می‌‏کنيم، به هيچ وجه قصد نداريم نيروهای خود را برای مدت طولانی در اوستيای جنوبی و آبخازيا نگه‌‏ داريم.»
روز پنج شنبه «برنارد کوشنه»، وزيرخارجه فرانسه از احتمال اعمال تحريم روسيه در نشست آتی اتحاديه اروپا خبر داد ولی «نيکلا سارکوزی»، رئيس‌‏جمهوری فرانسه در روز جمعه گفت که اتحاديه اروپا در نشست خود اقدامی برای تحريم روسيه انجام نمی‌‏دهد.
اتحاديه اروپا قرار است در روز دوشنبه جلسه‌‏ای اضطراری برای بررسی مناقشه گرجستان و تصميم‌‏گيری در مورد اقدام روسيه در به رسميت شناختن استقلال اوستيای‌‏جنوبی و آبخازيا، برگزار کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38163

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار پوتين به اتحاديه اروپا: در قضيه گرجستان بی‌‏طرف باشيد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016