چهارشنبه 20 شهریور 1387

محبوبيت جان مک‌‏کين با حضور پلين ۱۲ درصد افزايش يافت، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
«باراک اوباما»، کانديدا دموکرات رياست‌‏جمهوری آمريکا با انتخاب «سارا پلين» سناتور ايالت«آلاسکا» حمايت زنان سفيدپوست آمريکا را از دست داد.

به گزارش"ايلنا" به نقل از خبرگزاری رويتر، تازه‌‏ترين نظرسنجی‌‏ها در آمريکا حاکی از آن است که باراک اوباما از زمان انتخاب سناتور سارا پلين به عنوان معاون اول «جان مک‌‏کين» رقيب جمهوری‌‏خواه، حمايت زنان سفيدپوست آمريکا را از دست داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنا بر اين گزارش، نظرسنجی منشر شده توسط روزنامه «واشنگتن‌‏پست» نشان می‌‏دهد که مک‌‏کين از زمان انتخاب سارا پلين به عنوان معاون اول خود و برگزاری مجمع ملی جمهوری‌‏خواهان درصد زيادی از آرای زنان سفيدپوست آمريکا را به خود اختصاص داده است.
بر اساس نظرسنجی‌‏های انجام شده، در حالی که اوباما پيش از برگزاری گردهمايی بزرگ دموکرات‌‏ها در ماه آگوست با اختصاص۵۰ درصد آرای زنان سفيدپوست آمريکا در برابر ۴۲ درصد آرا جمهوری‌‏خواهان برتری قابل توجهی داشت، پس از برگزاری مجمع ملی جمهوری‌‏خواهان مک‌‏کين با کسب ۵۳ درصد آرا در مقابل کاهش آرا دموکرات‌‏ها تا ۴۱درصد، به سرعت از رقيب دموکرات خود پيشی گرفته است.
مک‌‏کين با اعلام نام سناتور گمنام سارا پلين فرماندار ايالت «آلاسکا» به عنوان معاون اول خود همگان را متحير کرد.
اين در حالی است که باراک اوباما در واکنش به انتشار نتايج اين نظرسنجی‌‏ها گفت: «جای هيچ شکی نيست که انتخاب غيرمنتظره پلين باعث افزايش آرا جمهوری‌‏خواهان شده است. اما بايد منتظر نتايج بعدی نظرسنجی‌‏ها در چند هفته آينده باشيم، زمانی که مردم درباره اينکه پلين واقعاً چه کسی است و آيا وی توانايی حمايت از مردم را دارد يا خير؟ يا اينکه چه کسی توانايی وضع قوانينی برای بهبود شرايط آموزشی فرزندانشان را دارد؟ و اينکه چه کسی به مشکلات زنان جامعه آمريکا توجه خواهد کرد؟ فکر خواهند کرد.»
طبق اين گزارش، اوباما که در صورت پيروزی در انتخابا ت رياست‌‏جمهوری آمريکا به عنوان نخستين رئيس‌‏جمهوری سياه‌‏پوست در کاخ سفيد قسم ياد خواهد کرد. او در دور اول رقابت‌‏های انتخاباتی رقيب «هيلاری کلينتون» سناتور دموکرات آمريکا بود که در آن زمان به دليل سخنانش درباره کلينتون خشم بسياری از حاميان او که بيشتر از زنان سفيدپوست آمريکا بودند را بر‌‏انگيخت.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38298

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محبوبيت جان مک‌‏کين با حضور پلين ۱۲ درصد افزايش يافت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016