Saturday, Jan 28, 2017

صفحه نخست » آزار و اذیت خانواده کریم بیگی با ارائه اطلاعات ناصحیح در مورد وضعیت شهناز اکملی

Shahnaz-Akmali-280117.jpgخبرگزاری هرانا - روز جاری خانواده کریم بیگی بر مبنای گفته های شهناز اکملی، مادر محبوس این خانواده در مورد تبدیل قرار بازداشت به وثیقه، با در دست داشتن سند جهت تودیع وثیقه به دادسرا مراجعه کردند اما مسئولان قضایی به آنها گفتند "قرار وثیقه ای در کار نیست و وی کماکان با قرار بازداشت زندانی است". در مدت کوتاه بازداشت خانم اکملی در چند نوبت بازجوها به این زندانی یا خانواده وی اطلاعات ناصحیح ارائه کرده اند و موجب سرگردانی و افزایش فشار روانی بر آنان شده اند. یکی دیگر از موارد مورد ادعای بازجویان انتقال غیرمنتظره خانم اکملی به بیمارستان بود که با توجه به تعمد نیروهای امنیتی در بیان اطلاعات ناصحیح اکنون واقعیت آن با چالش روبه رو است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی، از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، روز چهارشنبه ششم بهمن ماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و هم اکنون در «سلول های چند نفره» بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شود.

خانم اکملی روز بعد از بازداشت، (پنج شنبه هفتم بهمن) طی تماس کوتاهی از صدور قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای خود خبر داد و عنوان کرد که به او گفته شده روز شنبه خانواده اش برای تودیع این وثیقه اقدام کنند.

صبح روز جاری، در مراجعه خانواده کریم بیگی به دادسرا، مسئولان قضایی ضمن اظهار بی اطلاعی از قرار وثیقه برای این زندانی به آنها گفتند "قرار وی کماکان بازداشت است".

ارائه اینگونه اطلاعات ناصحیح به این خانواده و آزار آنها درحالی اتفاق می افتد که پیشتر نیز در پیگیری ها، به آنها بدون هیچ توضیحی گفته شده بود، خانم اکملی به بیمارستان منتقل شده است که با توجه به بیان مکرر اطلاعات ناصحیح اکنون صحت آن ادعا با چالش روبه رواست.

ارائه اطلاعات ناصحیح از سوی نیروهای امنیتی به خانواده کریم بیگی و شخص شهناز اکملی به مثابه شکلی از آزار روانی باعث سردرگمی و نگرانی این خانواده از وضعیت این زندانی شده است.

لازم به یادآوری است، روز چهارشنبه، شهناز اکملی، توسط نیروهای نهاد اطلاعات در محل کار بازداشت و به منزل شخصی اش منتقل شد. ماموران اطلاعات پس از تفتیش منزل، کلیه وسائل مربوط به خانم اکملی را توقیف کردند.
شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است.

مصطفی کریم بیگی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.

خانم اکملی هرسال پیش از برگزاری مراسم یادبود فرزندش، توسط نهادهای امنیتی احضار شده و در مورد محدودیت برگزاری این مراسم تذکر دریافت کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy