Sunday, Jan 29, 2017

صفحه نخست » تناقض هاى تصميم ترامپ و دشمن تراشى براى امريكا

ف. م. سخن - خبرنامه گویا
تا به امروز به خاطر ندارم، چنين تصميم پر تناقضى در سياست يك كشور پيشرفته و حتى عقب مانده گرفته شده باشد. ترامپ از يك سو مى گويد مى خواهم جلوى تروريست ها را بگيرم و با مسلمانان كارى ندارم. از سوى ديگر خبر مى رسد كه جلوى ورود شهروندان هفت كشور عمده ى مسلمان به امريكا گرفته شده است. در سخنى ديگر گفته مى شود جلوى مسلمانان تروريست گرفته خواهد شد...statistics of terrorism in the united states.jpg
افسوس كه در سياست، بحث و جدل و استدلالِ رسانه اى بى فايده است و خورشيد را هم كه در آسمان نشان دهى، باز توجهى به اين كه اكنون شب نيست نمى شود.
اما عمده ى اين تناقض ها چيست؟
١- در ميان كشورهايى كه شهروندان آن ها به امريكا ممنوع الورود شده اند، از عربستان سعودى و كشورهاى حاشيه خليج فارس كه تروريست هاى ضد امريكايى از اين كشورها آمده اند و از طريق آن ها حمايت شده اند و اصولا در آن جا پرورده شده اند خبرى نيست! حتى در رسانه هاى بزرگ امريكايى كمتر نام كشور عربستان سعودى شنيده مى شود. در ترورهاى امريكا حتى يك ايرانى هم حضور نداشته است در حالى كه امريكا از تروريست هاى عربستان سعودى وحشتناك ترين ضربه ها را خورده است از جمله عمليات تروريستى ١١ سپتامبر.

٢- ترامپ مى گويد جلوى تروريست هاى مسلمان را مى گيرد. اين گزاره صد در صد غلط است. ترامپ جلوى دارندگان پاسپورت ٧ كشور مسلمان را مى گيرد. اگر دارنده ى پاسپورت جمهورى اسلامى، مسيحى، زرتشتى، كليمى، بهايى، بى دين، بى خدا هم باشد، باز مانع از ورود او به خاك امريكا خواهند شد.
٣- امروز از قول ترامپ گفته شده است من با مسلمانان كارى ندارم. با تروريسم كار دارم. اين گزاره هم صد در صد غلط است. اولا منع شدگان، دارندگان گذرنامه ى كشورهاى مسلمان هستند، و قاعدتا اگر تروريستى هم از اين كشورها به امريكا برود، تروريست مسلمان است و تروريست هاى غير مسلمان كه تعدادشان كم هم نيست در كشورهاى ديگرى مثل كشورهاى امريكاى لاتين حضور دارند.
٤- تروريست هاى زبده، نيازى به دريافت ويزا يا اقامت از طرق عادى ندارند و شامل ممنوعيت ترامپ نمى شوند.
٥- تروريست هاى زبده به صورت خفته در جاهايى كه لازم بوده لانه كرده اند و شامل مقررات ترامپ نمى شوند.
٦- تشخيص اين كه فلان زن و مرد سالخورده يا آكادميسين قديمى يا كسى كه بيش از سى سال در امريكا كار و زندگى كرده تروريست نيست كار دشوارى نيست.
٧- تشخيص تروريست هاى بالفعل و بالقوه با وجود سوابق آن ها در اينترنت و صفحات مجازى و ردگيرى هاى امنيتى كار دشوارى نيست.
٨- ....
اگر موضوع صدور فرامين ترامپ براى حفظ امنيت امريكاست، بايد به كاستن از تعداد دشمنان قديم و نيفزودن به تعداد دشمنان جديد توجه شود. فرامين ترامپ و ممنوع الورود كردن صاحبان ويزا و اقامت و به دردسر انداختن آن ها، جز ايجاد نفرت نسبت به دولت امريكا و ايضا سيستم حكومتى امريكا نتيجه اى ندارد و اشخاص، حتى اگر اين قوانين بر چيده شود كه بالاخره خواهد شد، خود را هميشه در امريكا پا در هوا خواهند ديد.
در مورد دوست سازى و دشمن تراشى امريكا، با ذكر نمونه هايى از دهه ى شصت تا دو هزار و ده ميلادى بعدا سخن خواهيم گفت.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy