Wednesday, Feb 1, 2017

صفحه نخست » روسیه سه کارشناس امنیت سایبری را به دلیل جاسوسی برای آمریکا بازداشت کرد

russiaarrestsIT_small.jpgبی بی سی - وکیل مدافع یکی از بازداشت شدگان به خبرگزاری اینترفاکس گفته است این افراد شامل سرگی میخائیلف، معاون سابق اداره امنیت اطلاعات سرویس فدرال امنیتی روسیه، دیمیتری دوکوچایف، همکار او و روسلان استویانوف، کارمند سابق شرکت امنیت کامپیوتر کاسپرسکی می‌شوند.

اطلاعات دقیقی در مورد دلیل و جزئیات بازداشت این افراد در دست نیست اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ممکن است بازداشت این افراد با گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره هک شدن سایت‌های آمریکایی توسط روسیه در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مرتبط باشد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته است این بازداشت‌ها ارتباطی با ماجراهای هک در آمریکا که روسیه دخالت خود در آن را رد کرده، ندارد.

خبرگزاری اینترفاکس با نقل قول از یک منبع آگاه از جریان تحقیق گفته است: "سرگی میخائیلف و معاون او دیمیتری دوکوچایف، به شکستن سوگند خود و کار با سازمان سیا متهم" هستند.

بنابر گزارش‌های رسانه‌های روسی سرگی میخائیلف، معاون سابق اداره امنیت اطلاعات سرویس فدرال امنیتی روسیه، در یک وضعیت عجیب بازداشت شده است. او را از نشست مدیران این نهاد امنیتی با کشیدن کیسه‌‌ای روی سرش بیرون بردند.

رسانه‌های روسی با تکیه به منابع بدون نام ادعاهای مختلفی را در این مورد مطرح کرده‌اند، از جمله یکی از این ادعاها، ارتباط دادن بازداشت‌ها به یک شرکت اجاره سرور کامپیوتر است. گفته شده که این شرکت در هک سیستم رای‌دهی دو ایالت در آمریکا دخیل بوده است.

بنابر ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های روسی افراد بازداشت شده با گروه موسوم با "شالتای بالتای" ارتباط داشته‌اند. این سایت به کند و کاو اطلاعات افتراآمیز درباره سیاستمداران ارشد روسیه و در دسترس عموم قرار دادن آنها معروف است.

بازداشت سرگی میخائیلف، معاون سابق مرکز امنیت اطلاعاتی سرویس فدرال امنیتی روسیه و دیمیتری دوکوچایف، همکار سابق او هفته گذشته به رسانه‌ها درز کرد.

روسلان استویانوف، کارمند سابق شرکت امنیت کامپیوتری کاسپرسکی، در ماه دسامبر بازداشت شده بود اما تنها هفته گذشته رسانه‌ها درباره آن گزارش کردند.

گفته می‌شود او به دلیل گرفتن پول از شرکت‌های خارجی تحت تحقیق قرار گرفته است.

شرکت امنیتی کاسپرسکی با انتشار بیانیه‌ای گفته است بازداشت او با فعالیتش در این شرکت ربطی ندارد.

آقای استویانوف قبل از کار در شرکت امنیتی کاسپرسکی در شرکت‌های دیگر فعالیت داشته است. او طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ در بخش امنیتی وزارت امور داخله روسیه در مسکو فعالیت کرده است.

مجله فوربس در گزارشی گفته است آقای استویانوف بر اساس بند ۲۷۵ قانون کیفری روسیه بازداشت شده است. این بند به بازرسان اجازه می هد افراد را به دلیل "کمک مالی، فنی، مشاوره‌ای یا کمک های دیگر" به کشور های دیگر یا سازمان های غیرروسی که دشمن دانسته می شوند به خیانت متهم کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy