Thursday, Feb 9, 2017

صفحه نخست » سپاه نیوز و فارس سخنان فرمانده سپاه علیه آمریکا را سانسور کردند

mohammadAliJafari_small.jpg

رادیو فرانسه، ""سپاه نیوز" همانند دیگر خبرگزاری های ایران بخشی از سخنان فرماندۀ کل سپاه پاسداران ایران را در مورد آمریکا سانسور کرد. سرلشگر محمدعلی جعفری در سخنانی که امروز چهارشنبه بیستم بهمن ماه به مناسبت سی وهشتمین سالگرد انقلاب اسلامی در تهران ایراد نمود به نقل از یک تحلیلگر وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور چه "در جهان اسلام" و چه "در کل جهان" یک "ببر کاغذی" است و این ارزیابی به گمان فرماندۀ سپاه پاسداران ایران از نشانه ها و نتایج "مجد و عظمت انقلاب اسلامی" و موقعیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای است.

خبرگزاری "سپاه نیوز" و "فارس" که هر دو وابسته به سپاه پاسداران ایران هستند در گزارش هایشان دربارۀ سخنرانی سردار جعفری عبارت "ببر کاغذی" را حذف کردند و خبرگزاری "مهر" این عبارت را به "روی کاغذ" تبدیل کرد. در این بین خبرگزاری های "فارس" و "ایلنا" از این "سانسور" نیز فراتر رفت و کل سخنان فرماندۀ سپاه پاسداران را از صفحۀ اصلی و ستون سیاسی خود حذف کردند.

در سخرانی امروزش فرماندۀ کل سپاه پاسداران همچنین مدعی شد که "حتا دشمنان انقلاب اسلامی با اعتراف به مجد و عظمت حکومت اسلامی ایران به دولتمردان آمریکایی توصیه می کنند که تهدید علیه ایران نه تنها بی فایده، بلکه مضر است."

دیروز آیت الله خامنه ای در ادبیاتی غیرمعمول به تهدیدهای دولت جدید آمریکا واکنش نشان داد و از دونالد ترامپ، رییس جمهوری جدید آمریکا، بابت تهدیدهای اخیرش علیه حکومت اسلامی ایران تشکر کرد، زیرا این تهدیدها، به گفتۀ آیت الله خامنه ای، مؤید تحلیل های او دربارۀ ماهیت واقعی آمریکا است.

در این حال، رویترز به نقل از منابع آگاه امروز نوشت که دونالد ترامپ در نظر دارد با صدور یک حکم اجرایی سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروه های تررویستی قرار بدهد و برای این منظور نظر شماری از نهادها و سازمان های حکومتی آمریکا را جویا شده است.

رویترز از سپاه پاسداران به عنوان قدرتمندترین بازوی نظامی رژیم اسلامی ایران یاد کرده که بر دامنۀ نفوذ گسترده اش در اقتصاد و قدرت سیاسی ایران طی سال های اخیر افزوده شده است. رویترز اضافه کرده است که قرار گرفتن سپاه پاسداران ایران در فهرست سیاه گروه های تروریستی تنش و بحران در منطقه را افزایش خواهد داد.

دیروز سه شنبه هفتم فوریه شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید آمریکا خطاب به آیت الله خامنه ای گفت که "اگر رژیم ایران پی نبرده که در آمریکا رییس جمهوری جدیدی بر سر کار آمده، در واقع خود را دست انداخته است." سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که رییس جمهوری جدید آمریکا نظاره گر منفعل تخلفات ایران نخواهد بود و هیچ تدبیر و گزینه ای را برای تنبیه حکومت اسلامی ایران از نظر دور نخواهد داشت.

دولت ترامپ در واکنش به آزمایش اخیر موشکی سپاه پاسداران ایران ۲۵ شخصیت حقوقی و حقیقی وابسته به این نهاد نظامی را هدف مجازات های جدید قرار داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy