Saturday, Feb 18, 2017

صفحه نخست » رهبر حزب راستگرای هلندی مراکشی ها را 'تفاله' خواند

Vilders_right_Holland_candidate_small.jpgبی بی سی - خیرت ویلدرز، رهبر حزب راست افراطی "آزادی" هلند، در نخستین روز از فعالیت های انتخاباتی خود مراکشی ها را "تفاله" خواند. او افزود که البته "همشه شان تفاله نیستند".

آقای ویلدرز امروز شنبه ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) تاکید کرد: "تعداد زیادی تفاله مراکشی در هلند وجود دارند که خیابان ها را ناامن کرده اند." او خطاب به رای دهندگان گفت: "اگر می خواهید که کشورتان را پس بگیرید تا هلند دوباره مال هلندی ها شود، تنها به یک حزب [آزادی] می توانید رای بدهید."

مطابق سرشماری سال ۲۰۱۱ هلند، بیش از ۱۶۷ هزار نفر از ساکنان این کشور متولد مراکش هستند که سومین جمعیت مهاجر به این کشور را از خارج از اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. این رقم شامل نسل دوم یا سوم مهاجران مراکشی نمی شود.

خیرت ویلدرز از امروز فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است. او وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات جلوی مهاجرت مسلمان به هلند را بگیرد و مساجد را تعطیل کند.

در آستانه آغاز فعالیت‌های انتخاباتی آقای ویلدرز در شهر اسپیکنیسه، در نزدیکی رتردام، تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است.

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که حزب آزادی هلند به رهبری خیرت ویلدرز که خط مشی ضد اسلامی دارد، اندکی از حزب مردم برای آزادی و دموکراسی مارک روته، نخست‌وزیر هلند جلو است اگر چه به نظر می‌رسد حمایت آقای ویلدرز از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باعث کاهش محبوبیت این حزب در هفته‌های اخیر شده باشد.

آقای ویلدرز گفته است که به دنبال پیروزی در انتخابات سراسری هلند است وی می‌خواهد در هلند "اسلام‌زدایی" کند.

تحلیل‌گران می‌گویند خیرت ویلدرز حتی در صورت پیروزی در انتخابات برای تشکیل دولت با مشکل مواجه خواهد شد چون احزاب اصلی هلند گفته‌اند که با این حزب دولت ائتلافی تشکیل نخواهند داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy