Wednesday, Feb 22, 2017

صفحه نخست » درخواست ۹۰ مخالف ایرانی برای تحقیق کنگره آمریکا از "صدای آمریکا" و شبکه لابی جمهوری اسلامی

Iran_USA.jpgتقاطع: ۹۰ فعال مخالف حکومت ایران در نامه‌ای به روسای کمیته‌های روابط خارجی در دو مجلس سنا و نمایندگان امریکا، خواهان تحقیقات کنگره در خصوص تاثیرگذاری شبکه لابی جمهوری اسلامی بر سیاست و دیپلماسی عمومی ایالات متحده در خصوص ایران شدند.

آن‌ها هم‌چنین خواهان تحقیقی بر روی بخش فارسی صدای امریکا شده‌اند و نوشته‌اند که «نمونه‌های متعددی از برنامه‌های مهم این شبکه در مدارا با حاکمان مستبد مذهبی ایران و یا به نفع آن‌ها است».

ترجمه فارسی این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار "تقاطع" قرار گرفته به شرح زیر است:

عالیجناب باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا،

عالیجناب اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا،

با پایان انتقال ریاست جمهوری، زمان آن رسیده که سیاست ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران، مورد ارزیابی دوباره قرار بگیرد. ما به عنوان شهروندان امریکایی ایرانی‌تبار و مخالفان ایرانی، چنین تجدیدنظری را گام نخست در تحقق دیدگاه پرزیدنت ترامپ در اولویت دادن به منافع امنیت ملی امریکا می‌دانیم.

ما در این نامه، مشخصا خواستار برگزاری یک جلسه‌ی استماع در کنگره با موضوع تلاش رژیم مذهبی تهران برای تاثیرگذاری بر سیاست و دیپلماسی عمومی امریکا نسبت به ایران هستیم. ما خواهان رسیدگی به همه‌ی فعالیت‌های لابی‌گری گروه‌های ایرانی-امریکایی هستیم که ظاهرا منافع جامعه امریکا را ترویج می‌کنند اما هدف واقعی‌شان تضعیف منافع بلندمدت امنیت ملی ایالات متحده در ایران و همسایگان آن است.

ما هم‌چنین از شما می‌خواهیم که تحقیقاتی را بر روی سرویس فارسی صدای امریکا که بزرگ‌ترین بودجه را در بین سرویس‌های این شبکه دارد آغاز کنید. نمونه‌های متعددی از برنامه‌های مهم سرویس فارسی صدای امریکا وجود دارد که در مدارا با حاکمان مستبد مذهبی ایران و یا به نفع آن‌ها است. ما این روند را کاملا غیر قابل قبول و تضعیف‌کننده‌ی روحیه‌ی ایرانیان طرفدار دمکراسی که برنامه‌های این شبکه را تماشا می‌کنند، می‌دانیم.

ما آماده ارائه‌ی همه‌جانبه کمک‌های احتمالی مورد نیاز شما و هم‌کاران‌تان در برگزاری چنین جلسه‌ای هستیم. از توجه شما به این موضوع مهم قدردانی می‌کنیم.


با احترام،

*اسامی امضاکنندگان و متن انگلیسی نامه را می‌توانید [در اینجا] بخوانید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy