Friday, Apr 14, 2017

صفحه نخست » ثبت نام رئیسی و روحانی در انتخابات ریاست جمهوری

rouhani-small02.jpgرادیو فردا: حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران، و ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس، روز جمعه ۲۵ فروردین با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور نامزد انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری شدند.

از آقای رئیسی به عنوان رقیب اصلی روحانی در این انتخابات نام برده می‌شود که مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) است. این جبهه زمستان پارسال برای ایجاد وحدت بین گروه‌های اصلی اصولگرایان و معرفی یک نامزد واحد تشکیل شد.

حسن روحانی نیز که در چهار سال گذشته سکان ریاست جمهوری ایران را به عهده داشت، از حمایت جناح اصلاح‌طلب درون حکومت ایران برخوردار است.

وی روز جمعه پس از ثبت‌نام در انتخابات اعلام کرد که «از امروز به بعد حفظ برجام یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی و سیاسی است».

آقای روحانی همچنین تاکید کرد که امنیت ایران یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم بوده و «سایه شوم جنگ از کشور کنار رفته» است.

سخنرانی روحانی پس از ثبت‌نام:

او افزایش رشد اقتصادی از «منفی هفت درصد» به «هفت درصد»، کاهش تورم از «۴۰ درصد» به «هفت درصد»، آمار اشتغال خالص بالای «۶۳۰ هزار نفر» در سال گذشته و «فاصله گرفتن از رکود تورمی» را از جمله موفقیت‌های دولت خود در حوزه اقتصاد اعلام کرد.

شورای هماهنگی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از آقای روحانی در انتخابات حمایت کرده است.

آقای روحانی در حالی بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است که در هفته‌های گذشته امامان جمعه و چهره‌های اصولگرا شدیدا از عملکرد اقتصادی دولت انتقاد کرده‌اند و رهبر جمهوری اسلامی نیز اسفند پارسال و فروردین‌ امسال ضمن انتقاد از عملکرد دولت، درباره درست بودن آمار بهبود وضعیت اقتصادی ابراز تردید کرد.

ابراهیم رئیسی به عنوان رقیب اصلی حسن روحانی، در نشست روز ۱۷ فروردین «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معروف به جمنا، بالاترین رأی را در بین نامزدهای اولیه این گروه کسب کرد.

آقای رئیسی روز جمعه ساعتی پس از حسن روحانی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

گروه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام کرده که ثبت نام چهار نامزد اولیه دیگر این گروه یعنی محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش و حمیدرضا حاجی بابایی در انتخابات منعی ندارد و این گروه پس از مناظره‌ها و سخنرانی‌ها نامزد نهایی خود را انتخاب خواهد کرد.

در همین حال علیرضا زاکانی روز جمعه و قبل از حضور حسن روحانی برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرد.

در روزهای گذشته محمود احمدی نژاد و حمید بقایی، معاون اجرایی او در دوره ریاست جمهوری، نامزد شده اند و نامزدی آقای احمدی نژاد برخلاف «توصیه» سابق رهبر جمهوری اسلامی، واکنش منفی اکثر اصولگرایان را به دنبال داشته است.

مصطفی میرسلیم، وزیر اسبق ارشاد و نامزد حزب موتلفه اسلامی و محمد غرضی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، از دیگر نامزدهای مشهوری هستند که تاکنون ثبت نام کرده اند.

بر اساس گزارش‌ها، اعظم طالقانی، فرزند آیت الله طالقانی و از چهره های مشهور نیروهای ملی مذهبی، نیز روز جمعه برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کرد.

ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین آغاز شده و تا روز شنبه ۲۶ فروردین ادامه داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy