Friday, Apr 21, 2017

صفحه نخست » دستگیری فرد مظنون به حمله به اتوبوس تیم بورسیا دورتموند

dvb.JPGبه نظر می‌رسد معمای حمله به اتوبوس تیم دورتموند حل شده باشد. فردی در همین رابطه دستگیر شده است. تحقیقات حکایت از آن دارند که برخلاف تصور اولیه، حمله صورت گرفته جنبه تروریستی نداشته است.

بر اساس خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری آلمان، مهاجم فردی سودجو بوده است. هدف و انگیزه او از حمله به اتوبوس تیم بورسیا دورتموند کاهش ارزش سهام این باشگاه در بازار بورس بوده است. در صورت کاهش ارزش سهام باشگاه دورتموند، فرد مهاجم می‌توانسته میلیون‌ها یورو کسب درآمد کند.
پلیس آلمان ۱۰ روز پس از حمله به اتوبوس تیم بورسیا دورتموند، در سحرگاه روز جمعه ۲۱ آوریل یک فرد ۲۸ ساله را در حوالی شهر توبینگن آلمان دستگیر کرد. گفته می‌شود که فرد دستگیر شده یک آلمانی روس‌تبار است.

مسئولان آلمان اعلام کرده‌اند که درباره تحقیقات پیرامون حمله به اتوبوس تیم بورسیا دورتموند روز جمعه ۲۱ آوریل رسما اطلاع رسانی خواهند کرد.
شامگاه سه‌شنبه ۱۱ آوریل و در آستانه دیدار دو تیم دورتموند و موناکو در چارچوب رقابت‌های جام قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا سه بمب کارسازی شده در اطراف اتوبوس این تیم منفجر شد. مدافع تیم دورتموند، مارک بارترا و یک مامور پلیس در اثر این انفجارها مجروح شدند. انجام این دیدار ورزشی یک روز به تعویق افتاد.
برنامه دقیق فرد مهاجم
گفته می‌شود که فرد مهاجم در ماه مارس در هتل محل سکونت بازیکنان تیم بورسیا دورتموند یک اتاق با پنجره‌ای مشرف به خیابان رزرو می‌کند. بمب‌ها پیش از حرکت بازیکنان تیم از هتل در حاشیه خیابان و در مسیر حرکت اتوبوس کارسازی می‌شوند. مهاجم می‌توانسته از اتاق خود و از طریق ارسال موج بمب‌ها را منفجر کند.

هدف از حمله کشتن یا مجروح کردن چند نفر از بازیکنان تیم دورتموند بوده است. در صورت عملی شدن این برنامه، ارزش سهام باشگاه دورتموند کاهش می‌یافت و از این طریق این فرد می‌توانست با ۷۸ هزار یورویی که از طریق Put Option، یا قرارداد اختیار فروش در ارتباط با سهام این باشگاه سرمایه‌گذاری کرده بود، میلیون‌ها یورو کسب درآمد کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy