Tuesday, May 16, 2017

صفحه نخست » جهانگیری به نفع روحانی کناره‌گیری کرد

Rouhani_Jahangiri_2.jpgزمانه ـ شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با انتشار اطلاعیه‌ای از اسحاق جهانگیری خواست به نفع حسن روحانی از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند. جهانگیری به این خواست پاسخ مثبت داد و بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت طی سخنرانی در ورزشگاه دستغیب شیراز از مردم خواست از روحانی حمایت کنند.

شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در اطلاعیه یاد شده از اسحاق جهانگیری به خاطر شرکت در رقابت‌های انتخاباتی تقدیر کرده و نوشته است:

«با صدایی رسا از جنابعالی که مسئولانه پیشنهاد این شورا مبنی بر ضرورت حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را پذیرفته و در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها ، مناظره‌ها و گفت‌وگوها با قدرت، صلابت، خردورزی و اخلاق‌مداری از گفتمان اصلاحات به عنوان گفتمان امید، آرامش، توسعه‌گرایی و کارآمدی دفاع نمودید قدرشناسی می‌کنیم.»

نویسندگان بیانیه در ادامه از جهانگیری خواسته‌اند که از نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کند:

«پیشنهاد می‌نماید جنابعالی در یک تصمیم متعهدانه و مسئولیت‌شناسانه دیگر حمایت از کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی را مورد تاکید قرار داده و با انصراف از نامزدی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگی دیگر بر کارنامه درخشان خود بیفزائید.»

ساعتی بعد از صدور این اطلاعیه، جهانگیری در سخنرانی‌اش در شیراز از دعوت شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به ترک رقابت‌های انتخاباتی استقبال کرد و گفت:

«من به اصرار محمد خاتمی وارد کارزار شدم. آمدم که صدای اصلاحات باشم. صدای اصلاحات همان صدای انقلاب، قانون اساسی، اسلام رحمانی، تقویت آرمان‌های انقلاب و انسجام ملی است. من و روحانی مکمل هم بودیم و هستیم. من هم همراه شما به روحانی رای می‌دهم.»

اسحاق جهانگیری پس از آن که اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند علاوه بر روحانی یک نامزد پوششی نیز در انتخابات داشته باشند به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کرد و صلاحیت او توسط شورای نگهبان تائید شد.

جهانگیری معاون اول حسن روحانی، در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی از کارنامه ۴ ساله حسن روحانی رئیس‌جمهور و دولت او دفاع و با رقبای روحانی بویژه قالیباف به جدل پرداخت.

او به ویژه در مناظره اول و سوم تلویزیونی در برابر حملات قالیباف به روحانی و دولت او موضع گرفت و در مقابل افشاگری‌های او به افشای متقابل عملکرد شهردار تهران دست زد.

روز گذشته محمد باقر قالیباف با انتشار نامه‌ای اعلام کرد به نفع ابراهیم رئیسی نامزد جمنا کناره‌گیری می‌کند. با آن که هاشمی‌طبا عضو کارگزاران سازندگی و مصطفی میرسلیم نامزد حزب مؤتلفه هنوز در رقابت انتخاباتی حضور دارند، اما با پایان یافتن نقش پوششی جهانگیری در حمایت از حسن روحانی و کناره‌گیری او، روحانی و رئیسی دو نامزد اصلی هستند که در انتخابات رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy