Saturday, Jul 8, 2017

صفحه نخست » نشست گروه ٢٠: خشونت بی‌سابقه در محله "شانتسن‌فرتیل" هامبورگ

g20_hamburg.JPGروز گذشته برخی محلات شهر هامبورگ شاهد خشونت بی‌سابقه گروه‌های افراطی بود. رسانه‌های آلمان نوشته‌اند که اغتشاش‌گران که تعدادشان به چند نفر می‌رسید محله "شانتسن‌فرتیل" هامبورگ، به صحنه نبرد واقعی تبدیل کرده بودند. اغتشاش‌گران به مراکز خرید حمله می‌کردند، سطل‌های زباله و خودروهای شخصی را آتش می‌زدند.

برخی مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها محله "شانتسن‌فرتیل" هامبورگ غارت شدند. تعداد زیادی خودروی شهروندان عادی که در کنار خیابان‌ها پارک شده بودند در آتش سوختند. تصاویری که از شبکه‌های خبری آلمان منتشر شد نشان می‌داد که اغتشاش‌گران با شکستن شیشه‌های خودروها مواد آتش‌زا به دورن آنها می‌انداختند.

در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها اغتشاش‌گران با آتش‌زدن سطل‌های زباله راه‌بندان ایجاد کردند. پلیس برای متفرق کردن اغتشاش‌گران از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده ‌کرد. تاکنون بیش از ۲۰۰ مامور پلیس زخمی شده‌اند. تعدادی از شورش‌گران نیز زخمی و تعداد زیادی نیز بازداشت شده‌اند.

بیش از ۲۰ هزار نیروی پلیس تامین امنیت اجلاس گروه بیست را بر عهده دارد. فشار معترضان و اغتشاش‌گران افراطی در نخستین ساعات روز نخست نشست چنان بود که پلیس بلافاصله خواستار نیروی کمکی از دیگر ایالات‌های آلمان شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy