Tuesday, Jul 18, 2017

صفحه نخست » تصاویر "زیباروی مندائی" در اهواز خبرساز شد

العربیه - همزمان با برگزاری مراسم سال نوی مندایی در ساحل کارون در اهواز، تصویر یک دختر زیباروی مندایی که برای غسل تعمید حضور یافته بود، هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های محلی، کشوری و بین‌المللی باز نشر شد.

پیروان یحیی بن زکریای پیامبر که از آنها با نام مندائیان یا صابئین یاد می‌شود، صبح روز دوشنبه 17 ژوئیه 2017 در ساحل رودخانه کارون در اهواز حضور یافته و اولین روز از سال 445387 مندایی را جشن گرفتند.

همزمان با حضور تعداد قابل توجهی از مندائیان اهواز در ساحل رودخانه کارون، عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های مختلف نیز در این مکان حضور یافته و این جشن را پوشش دادند. در این میان یک دختر جوان مندایی، نگاه عکاسان خبری را به خود جلب کرد و صدها عکس از او در رسانه‌های مختلف منتشر شد.ZRAhwaz0.jpg

صابئین مندایی گروهی از مردم اهواز و جنوب عراق در کرانه رودها زندگی می‌کنند. زبان آنان یکی از لهجه‌های زبان آرامی و همچون زبان عربی جزو زبان‌های سامی است. امروزه اکثریت آنان به زبان عربی سخن می‌گویند و زبان مندائی تنها کاربرد دینی دارد.

مندائیان از پیروان ادیان توحیدی هستند و باور دارند، اولین پیامبرشان آدم و پس از او فرزندش شیتل (شیث) و حضرت نو (نوح) و شوم برنو (سام بن نوح) و آخرین پیامبرشان یهیی یوهنا (حضرت یحیی) است. در قرآن سه بار نام آنها درسوره بقره آیه 62، سوره مائده آیه 69 و سوره حج آیه 17 آمده است.

ZRAhwaz1.jpgZRAhwaz2.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy