Friday, Aug 11, 2017

صفحه نخست » ترامپ: آماده حمله به کره شمالی هستیم

trump54.JPGTrبی‌بی‌سی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید طرح‌های نظامی این کشور برای واکنش در برابر اقدام احتمالی کره شمالی آماده شده است.

آقای ترامپ در توییترش نوشته است: "چنانچه کره شمالی نابخردانه عمل کند، طرح‌های نظامی ما کاملا مهیا است، حاضر و آماده. امید که کیم جونگ اون مسیر دیگری انتخاب کند."

رئیس جمهور آمریکا در حالی درباره واکنش نظامی به کره شمالی هشدار می‌دهد که روز پنج‌شنبه جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا سعی کرد بر یافتن راه حل دیپلماتیک تاکید کند.

حدود دو هفته است که تنش حول برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی بالا گرفته است. پس از یک آزمایش موشکی این کشور شورای امنیت تحریم‌های جدیدی علیه آن وضع کرده است و کره شمالی پس از آن اعلام کرده است که حمله به آمریکا را بررسی می‌کند.

برخی منتقدان دونالد ترامپ در آمریکا می‌گویند دولت او موضع واحدی در قبال بحران موشکی کره شمالی ندارد.

رویترز می‌گوید بخش‌های مختلف دولت دونالد ترامپ در زمینه برخورد با کره شمالی اختلاف نظر دارند و همچنین از زمان روی کار آمدن آقای ترامپ و تغییر مقام‌های دولتی، بسیاری از پست‌های ارشد در خصوص کنترل تسلیحات، سیاستگذاری آمریکا در آسیا و همچنین پست‌هایی در سفارتخانه‌های آمریکا در آسیا خالی مانده است که همین پیچیدگی وضعیت را بیشتر هم می‌کند.

'درآمدزایی از تهدید کره شمالی'

کره شمالی گفته است که حمله به گوام را بررسی کرده و طرح آن را در روزهای آینده تکمیل می‌کند.

گوام جزیره‌ای متعلق به آمریکا در اقیانوس آرام و در جنوب شرقی کره شمالی است که آمریکا در آن پایگاه نظامی دارد.

اقتصاد این جزیره به گردشگری متکی است و برخی مقام‌های آن می‌خواهند از تهدید کره‌ شمالی برای تبلیغ گوام استفاده کنند.

جاش تیکوئنگو، مدیر بازاریابی دفتر گردشگری گوام، به خبرگزاری فرانسه گفته است: "وضعیت تاسف‌باری است، اما برای ما فرصت خوبی هم هست که به جهان درباره گوام و فرهنگ آن توضیح دهیم، بگوییم ما که هستیم."

او گفت: "گوام بیشتر از یک پایگاه نظامی است. ما محل توریستی امنی برای خانواده‌هاییم. ما به مسافران احتمالی اطمینان می‌دهیم که گوام همچنان محل امنی برای بازدید خواهد بود."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy