Thursday, Oct 19, 2017

صفحه نخست » لیلا بیات به نروژ بازگشت

996t4j_small.jpgسازمان حقوق بشر ایران، ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۶: لیلا بیات، پناهجوی ایرانی که پس از بازگردانده شدن به ایران حکم شلاق بر رویش اجرا شده بود به نروژ بازگشت.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز جاری، جمعه ۲۱ مهر ماه، لیلا بیات به کشور نروژ بازگشت. این پناهجوی ایرانی سال ۱۳۸۶ به دلیل شرب خمر به همراه سه تن از دوستانش بازداشت و به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. وی که در نهایت برای اجتناب از اجرا شدن حکم به کشور نروژ پناهنده شده بود، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ به دستور مقامات اداره مهاجرت نروژ که محکومیت وی به شلاق را باور نکرده بودند، از پسر ۱۳ ساله خود جدا شده و به ایران بازگردانده می‌شود.

پس از بازگشت اجباری به ایران، بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه سال جاری حکم ۸۰ ضربه شلاق "لیلا بیات" در شعبه ۳ اجرای احکام دادسرای ارشاد به اجرا درآمد و خبر آن از سوی سازمان حقوق بشر ایران منتشر شد و چند روز پس از آن، سفارت نروژ در تهران با وی ملاقات داشت.

وکیل لیلا بیات در خصوص نحوه بازگردانده شدن موکلش به کشور نروژ توضیحی نداد ولی این احتمال وجود دارد که مقامات نروژ به اشتباه خود پی برده و موجبات بازگشت وی را فراهم کرده باشند.

محمود امیری مقدم سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران ضمن ابراز خرسندی از بازگردانده شدن لیلا بیات به نروژ گفت: "ما خوشحالیم که دولت نروژ به اشتباه خود پی برده و لیلا بیات اکنون در نروژ در کنار پسر ۱۳ ساله‌اش است ولی سئوال ما این است که آیا تحمل ۸۰ ضربه شلاق برای پی بردن به صحت پرونده وی ضروری بود؟ دولت نروژ باید برای جلوگیری از اشتباهات آینده، در پروسه رسیدگی به پرونده لیلا و دیگر پناهجویان بازنگری جدی به عمل آورد."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy