Saturday, Nov 18, 2017

صفحه نخست » حمله معاون اجرایی بیت رهبری به منتقدان مسکن مهر: خدا جهانگیری را لعنت کند + فیلم

Vahid_Haghanian.jpgرادیو زمانه ـ وحید حقانیان، معاون اجرایی بیت رهبری ایران که برای نظارت بر امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده سفر کرده است، به انتقادها از مسکن مهر تاخت و آنها را «شلوغ‌کاری» و «سیاسی‌بازی» خواند.

نماینده ویژه رهبر ایران در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در جمع عده‌ای از بسیجیان مسبب اصلی این انتقادها را اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری دانست و گفت: «خدا لعنت کند آقای جهانگیری را که این تخم لق سیاسی را اولین بار گذاشت.»

وحید حقانیان که به «سردار وحید» مشهور است، «دست راست» علی خامنه‌ای، رهبر ایران محسوب می‌شود. او که از فرماندهان نظامی سابق است، از حامیان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین بود.

نماینده ویژه رهبری در حالی این سخنان را بر زبان آورد که مجتبی نیک‌کردار، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه شنبه ۲۷ آبان به خبرگزاری «ایلنا» گفته بود که «دو ساختمان مسکن مهر خود مالک در سرپل ذهاب به طور کامل فرو ریخت و ۱۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.»

بر اساس آخرین آمار رسمی، زمین‌لرزه کرمانشاه با بزرگی ۷,۳ ریشتر، مجموعاً ۴۷۴ کشته و ۹۳۸۸ مجروح بر جای گذاشته است. بدین ترتیب، بیش از یک پنجم قربانیان زلزله ساکنان مسکن مهر بوده‌اند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و معاون اول او نیز از به گفته آنها شیوه ساخت‌و‌ساز غیراصولی مسکن مهر انتقاد کرده‌اند.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی نیز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ از تشکیل هیأت ویژه‌ای برای بررسی «وضعیت ساختمان‌های مسکن مهر، روستایی و شهری» خبر داده بود.

دولت حسن روحانی از ابتدای دوره اول ریاست‌جمهوری او منتقد پروژه مسکن مهر بوده است.

پیش‌تر بنا به گفته‌های زلزله‌زدگان گزارش شده بود که در سر پل ذهاب ۹۰ درصد واحدهای مسکونی مهر بر اثر زلزله تخریب شده اند.

کلنگ مسکن مهر در سال ۸۶ در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه زده شد. قرار بود یک میلیون خانوار ایرانی با تکیه بر این پروژه صاحب‌خانه شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy