Wednesday, Nov 22, 2017

صفحه نخست » سعد حریری به لبنان بازگشت

harriri_lebanon_112217.jpgیورونیوز، سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان سه هفته پس از اعلام استعفا در ریاض، سرانجام شامگاه سه‌شنبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

آقای حریری بدون استقبال رسمی در فرودگاه «رفیق حریری» بیروت، مستقیما برای «فاتحه خواندن» به مزار پدرش در مرکز بیروت رفت.

وی امروز در مسیر سفر خود به لبنان برای یک دیدار کوتاه با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر وارد قاهره پایتخت این کشور شد. آقای حریری پس از ترک مصر هم مستقیما به بیروت بازنگشت و هواپیمای وی برای مدت کوتاهی در قبرس توقف کرد.

نخست وزیر مستعفی لبنان روز جمعه پس از ترک ریاض به همراه همسرش به پاریس رفت و در آنجا اعلام کرد که برای برگزاری جشن استقلال لبنان تا روز چهارشنبه به کشورش باز خواهد گشت.

استعفای ناگهان سعد حریری در ریاض، پایتخت عربستان سعودی تنش‌هایی را در منطقه ایجاد و نگرانی‌ها از بروز دور جدیدی از بحران سیاسی در لبنان را تشدید کرد. آقای حریری ایران و حزب‌الله را به تلاش برای ناآرام کردن کشورش متهم کرده است.

اعلام استعفای غیرمنتظره سعد حریری در ریاض، گمانه‌زنی‌ها درباره اجباری بودن کناره‌گیری وی از قدرت و نقش هیات حاکمه سعودی در این تحول سیاسی را افزایش داد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان هنوز استعفای آقای حریری را نپذیرفته است. نخست وزیر مستعفی لبنان پیش‌تر وعده داده بود پس از بازگشت به کشورش، استعفای خود را رسما تقدیم رئیس جمهوری خواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy