Tuesday, Dec 26, 2017

صفحه نخست » برخورد انضباطی با دختر ژیمناست "۱۰ ساله" ایرانی به خاطر حجاب

Gymnastic-Women.jpgبی بی سی ـ فدراسیون ژیمناستیک ایران می‌گوید با دختری که بدون حجاب و هماهنگی در مسابقاتی در خارج از ایران شرکت کرده برخورد انضباطی خواهد کرد.

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران به خبرگزاری ایسنا گفته که فدراسیون در سفر این دختر نقشی نداشته و سفر او و خانواده‌اش سفری توریستی بوده است.

در همین زمینه: اسلام به خطر افتاد! کشتی مرد ایرانی با زن خارجی

ایسنا در گزارش خود گفته بود که این دختر ژیمناست حدودا ده ساله بوده و مسابقات مورد نظر احتمالا در مالزی انجام شده است.

بعد از انتشار مصاحبه رئیس فدراسیون ژیمناستیک، پدر دختر به خبرگزاری ایسنا گفت که بر خلاف گزارش‌های اولیه دختر او به مالزی نرفته و تصاویری که منتشر شده مربوط به تمرینات او در کشور ارمنستان بوده است.

فرشید عبدی پور، پدر دختر و رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان فردیس گفته که سفر آنها به ارمنستان خانوادگی بوده است.

آقای عبدی‌پور این ماجرا را بهانه‌ای برای تسویه حساب شخصی خوانده و گفته است: "عکس‌ها را از گوشی [تلفن همراه] من برداشته‌اند و من نمی‌دانم چه عکس‌هایی منتشر شده است. "

به گفته آقای عبدی‌پور، تمرینات ارمنستان "به صورت مجزا و در دو سالن برگزار شد و این عکس‌ها بعد از پایان تمرینات و با حضور مربیان خارجی گرفته شده است".

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفته بود که این دختر "با تصمیم کاملا خودسرانه و بدون هماهنگی با متولیان ژیمناستیک و یا استان مربوطه به مسابقات رفته است. ما به هیچ وجه این اقدام را تأیید نمی‌کنیم و طبیعتا این اقدام حرکتی شایسته‌ برای جمهوری اسلامی ایران و دختر ایرانی نیست. "

خانم اینچه درگاهی گفت که فدراسیون مجبور است با این قضیه برخورد انضباطی کند و افزود "با تصمیم کمیته انضباطی کاری که باید انجام شود را به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ خواهیم کرد. "

او گفت این اتفاق "آن قدر منحصر به فرد است که شگفتی خود ما را نیز در برداشته است".

خانم اینچه درگاهی از محل، زمان و سطح مسابقات ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

پیش از این خبرگزاری تسنیم با اشاره به انتشار تصاویری از یک دختر ژیمناست ایرانی که بدون "حجاب و پوشش مناسب در رقابت‌هایی در کولالامپور، پایتخت مالزی" شرکت کرده، خواهان توضیح نقش فدراسیون در این ماجرا شده بود.

تسنیم نوشته بود "لباس مخصوص ژیمناستیک این ورزشکار دختر درست مانند همان لباسی است که ورزشکاران غیرمسلمان در زمان مسابقه بر تن می‌کنند. "

ایران تیم ملی ژیمناستیک زنان ندارد و ورزشکاران زن ایرانی در این رشته مانند بسیاری از رشته‌های دیگر ورزشی به دلیل محدودیت‌های مربوط به حجاب و پوشش از شرکت در مسابقات بین‌المللی محروم هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy