Thursday, Jan 4, 2018

صفحه نخست » یک تحلیل‌گر بین‌المللی: چرا اعتراضات در ایران پایان نمی‌یابد

msnbc_010318.jpgایرا اینترنشنال - چارلز هِکِر، کارشناس ارشد امور امنیت بین‌المللی در شرکت «کنترل ریسک» به خبرگزاری تلویزیون سی‌ان‌بی‌اس امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه گفته است اعتراضات جاری در ایران ممکن است کمتر شده باشد اما امری پایان یافته نیست.

چارلز هِکِر در برنامه صبحگاهی این تلویزیون گفته است: «انتظار می‌رفت که سطح این اعتراضات بالا و پایین برود و در یک مرحله‌ای سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی با آنها برخورد کنند. اما باید توجه داشت که یک اختلاف بزرگ میان این اعتراضات با شرایط و اعتراضات میلیونی سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) وجود دارد و آن اینست که این تظاهرات در دسته‌های کوچک‌تر اما با شعارهای رادیکال‌تر و در سراسر کشور هم‌زمان صورت می‌گیرد. این شرایط نیروهای امنیتی را مجبور کرده تا افراد خود را در تعداد کمتری پراکنده کنند. اما این اعتراضات از میان نخواهد رفت و طبیعت آن موضوعی ادامه‌دار است.»

این تحلیل‌گر در ادامه افزود: «رژیم اکنون متوجه همگانی بودن نارضایتی‌های مردم شده است و این‌که این اعتراضات صرفاً اقتصادی نیست و یک بُعد سیاسی دارد که متوجه تمام نظام حاکم می‌باشد. بنابراین، ممکن است برای زمان حال اوضاع اندکی آرامتر به‌نظر برسد، اما این امری پایان یافته نیست.
تا جایی که به آمریکا و اتحادیه اروپا مربوط می‌شود آنها منتظر هستند ببینند که رهبران و خواسته‌های مطرح‌شده آنها دقیقاً چه هستند و سپس سیاست مشخص خود را در مورد آن دنبال کنند. اما یک واقعیت دیگر این است که هیچ‌کدام از آنها خواهان متزلزل شدن ایران به‌عنوان کشور قدرتمندی در شرایط بحرانی خاورمیانه نیستند. هیچ ضمانتی وجود ندارد که در صورت سقوط رژیم حاکم، اوضاع به‌طرف بهبودی شرایط ایران برود.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy