Thursday, Jan 18, 2018

صفحه نخست » کماندوی حمله به سفارت ایران در لندن بی‌خانمان شد

ایرن اینترنشنال، باب کاری (Bob Curry)، یکی از کماندوهای بریتانیایی که در سال ۱۹۸۰ در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن شرکت کرده بود، پس‌از جدایی از همسر و ورشکستگی شرکت تجاریش، بی‌خانمان شده (+لینک) است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، در تابستان سال ۱۹۸۰، مورد حمله‌ی یک گروهی از تروریست‌های عراقی قرار گرفت، تسخیر شد و ۲۶ دیپلمات و کارمند آن، به‌مدت ۶روز، به گروگان گرفته شدند.

سرانجام با حمله‌ی کماندهای ضدتروریستی بریتانیایی به ساختمان سفارت‌خانه که هم‌زمان به‌صورت زنده از تلویزیون‌های بین‌المللی پخش می‌شد، این گروگان‌گیری با کشته‌شدن چهارتن از تروریست‌ها و یک کارمند سفارت، پایان یافت.

BobCurrySAS.jpgروزنامه‌ی دیلی‌استار در لندن، روز پنج‌شنبه ۲۸ دری‌ماه، گزارش داد که باب کاری اکنون در اتاقی در یک مسافرخانه زندگی می‌کند که مخارج اتاق و صبحانه‌ی آن را دولت بریتانیا پرداخت می‌کند.

باب کاری به روزنامه‌ی دیلی‌استار گفت: «من به شهرداری محل مراجعه کردم و شرایط زندگیم را برای آن‌ها توضیح دادم. کسی که داستانم را برایش تعریف می‌کردم، مرا نگاه می‌کرد و فکر می‌کرد که من هیچ هستم. این واقعاً سخت است که آدم به شهرداری محل برود و تقاضای کمک‌خرجی بکند. من از این کار نفرت داشتم، ولی باید آن را انجام می‌دادم».

باب کاری گفته است که برخی شب‌ها ناچار است روی مبل منزل دخترش بخوابد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy