Sunday, Mar 25, 2018

صفحه نخست » ابهام بر سر انجام آزمایش موشکی در ایران پس از کشته شدن یک پاسدار

shahid_032518.jpgالعربیه - کانال تلگرامی «افسران جنگ نرم» که با بخش سایبری سازمان‌های امنیتی ایران در ارتباط است، شنبه ۲۴ مارس از کشته شدن یکی از نظامیان در «انجام آزمایشات موشکی» خبر داد.

بنا بر این اعلام، فرد کشته شدن «محمد امرایی» نام دارد که بنا بر اطلاعیه، ساکن تهران است و مراسم تشییع جنازه‌اش یکشنبه ۲۵ مارس برگزار می‌شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در این خبر توضیح داده نشده که این آزمایش موشکی در چه زمانی و چه مکانی صورت گرفته است. اما با توجه به این‌که اعلام شده محمد امرایی «اولین شهید سال ۱۳۹۷» شمسی است، می‌توان دریافت که این آموزش موشکی طی ۴ روز گذشته صورت گرفته است.

03a5a125-a6.jpg

نهادهای نظامی و اطلاعاتی به ویژه نهادهایی که متعلق به ایالات متحده آمریکا هستند، در روزهای گذشته خبری مبنی بر رصد آزمایش موشکی در ایران منتشر نکرده‌اند، از این رو این احتمال مطرح می‌شود که آزمایش موشکی یاد شده که دستکم یک کشته هم برجای گذاشته، شکست خورده باشد. در سال‌های گذشته آمریکا از رصد کردن آزمایش‌های موشکی در ایران خبر داده بود.

اعلام کشته شدن یک نفر در آزمایش موشکی در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا بر ضرورت اصلاح توافق هسته‌ای اصرار دارد، توافقی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد و برپایه آن، در برابر محدود شدن برنامه اتمی ایران، تحریم‌های اعمال شده بر این کشور در ارتباط با این برنامه لغو یا تعلیق شد.

دولت کنونی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، برنامه موشکی ایران را یکی از مواردی می‌داند که باید در توافق هسته‌ای گنجانده شود. برخی کشوهای اروپایی هم خواستار مذاکره با ایران بر سر برنامه موشکی‌اش شده‌اند. تحریم‌هایی هم علیه تهران به خاطر این برنامه اعمال شده، ایران اما تا کنون زیر بار مذاکره بر سر برنامه موشکی نرفته و آن را حق دفاعی خود می‌داند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy