Monday, Apr 16, 2018

صفحه نخست » اوج خباثت در مورد اکبر گنجی؛ ف. م. سخن

53B898F6-3AB3-42E7-BD28-000BCB7ED334.jpegچند سال پیش، ویدئویی در اینترنت منتشر شد از جناب دکتر نوری زاده، که در آن آقای دکتر، از ولیعهد عربستان به خاطر کمک برای راه اندازی «تلویزیون ایران فردا» تشکر می کرد. چون این موضوع به هیچ شکل و صورتی با عقل سلیم جور در نمی آمد، من در صدد بر آمدم به اصل موضوع پی ببرم. با کمی جست و جو، ویدئوی اصل را یافتم و دیدم در این ویدئو، آقای دکتر، نه از ولیعهد عربستان، بلکه از دوست خود، عطا معینی، مدیر جی. ال. ویز تشکر می کند، و به ظن قریب به یقین، دستگاه امنیتی حکومت اسلامی، به طرز ماهرانه ای، نام عطا معینی، را به ولیعهد عربستان تغییر داده تا با این شیوه، شخصیت سیاسی آقای دکتر را تخریب کند.

این کار به قدری ماهرانه صورت گرفته بود که عده ای از دوستان دکتر نوری زاده هم، تشکر از ولیعهد عربستان را باور کرده بودند و جناب دکتر را مورد انتقاد قرار داده بودند.

*****

زمانی که اکبر گنجی در زندان بود، کیهان ولی فقیه، تصاویری از او را منتشر کرد و نوشت که اکبر گنجی در زندان نیست و در خانه شان است و این ها هم عکس های اوست در خانه اش.

با کمی دقت در عکس ها، احساس کردم که پرده های خانه ی گنجی را در جایی دیده ام. با کمی جست و جو، به عکس های گنجی در زندان، که چند ماه قبل تر منتشر شده بود، دست پیدا کردم و با مقایسه ی این عکس ها با عکس جدید مشاهده کردم که «پرده های گل دار منزل گنجی» در اصل پارچه هایی ست که زندانیان، در بند ی که گنجی در آن زندانی بود آویزان کرده بودند و اکنون حسین شریعتمداری مسلمان، عکس جدید گنجی را با همان پرده های زندان، به جای منزل اکبر گنجی جا می زند.

*****

طی چند روز گذشته، ویدئویی منتشر شده از اکبر گنجی که در آن زنان را حیوان می خواند! عده ای در فضای مجازی این ویدئو را همراه با نوشته ای پر از ناسزا به گنجی پخش کرده اند، که ببینید نظر گنجی در باره ی زنان چیست!

اصل ویدئو اما، نقل قول گنجی از کتاب ملاصدرا ست که زنان را حیوان می خواند و گنجی این سخنان را مورد استهزاء و مخالفت قرار می دهد.

*****

این که چرا به این موضوع که برای دارندگان عقل سلیم باید مثل روز روشن باشد که هیچ انسان دیوانه ای نمی آید در یک برنامه ی تلویزیونی از ولیعهد عربستان تشکر کند یا نمی آید زنان را حیوان خطاب کند، می پردازم به خاطر این است که بر خلاف تصور ما، بسیاری، به عقل سلیم تکیه نمی کنند و هر تهمت و دروغ غیر قابل باور را به عنوان حقیقت می پذیرند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این اول. دوم این که این بلایی ست که بر سر تک تک فعالان سیاسی و نویسندگان سیاسی می تواند بیاید و ما باید با رسوا کردن این دروغ پردازی ها و صحنه سازی ها، توطئه های تخریبگرانه را بی اثر کنیم.

فرقی هم نباید بکند که دروغ و تهمت به چه کسی بسته می شود. حتی اگر کسی که به او تهمت زده شده، مخالف فکری ما باشد یا ما اندیشه های او را قبول نداشته باشیم، باید در نهایت، به خاطر خودمان هم که شده، دروغ بودن این گونه نوشته ها و تصاویر را نشان دهیم و دست پلید حکومت اسلامی را رو کنیم.

متاسفانه چیزی که در سطح اینترنت دیدیم، این بود که برخی از مخالفان فکری و نظری گنجی، با وجود این که به آن ها نشان دادیم که این فیلم بریده شده و این حرف ها، حرف های گنجی نیست، باز حاضر به پذیرفتن این تهمت زشت و ناجوانمردانه نبودند و با کشیدن صحبت به جاهای دیگر، فقط و فقط به فکر نیش زدن و زهر ریختن به اکبر گنجی بودند.

دوستان مراقب باشند شترِ تهمت و دروغ، می تواند جلوی در خانه ی آن ها هم نشانده شود و آن وقت شاید دیگر کسی نباشد که به دفاع از حقوق آن ها بر خیزد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy