Monday, May 21, 2018

صفحه نخست » سایت انصاف نیوز در ایران: در عراق نفرت نكارید

Ali-Akbar-Velayati.jpg«محمّدحسین كریمی پور» یادداشتی تلگرامی با عنوان «در عراق نفرت نكارید!» نوشت:

آقای ولایتی چندی پیش در بغداد برای ائتلاف چند حزبی مقتدی صدر خط و نشان كشید كه : «اجازه نخواهیم داد كمونیست‌ها و لیبرال‌ها در عراق حكومت كنند».

ولایتی یادش نبود عراق نظارت استصوابی ندارد و طبق تعریف، مردم - از طریق صندوق - قرارست تكلیف حكومت را معین كنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این جمله اگر در دهه‌ی هفتاد میلادی از دهان گرومیكو در مورد انتخابات یكی از اقمار شوروی هم در می‌آمد، ثقیل بود. این دخالت ناشیانه در انتخابات كشور همسایه، موجی از انكار در سیاسیون و مردم عراق پدید آورد. ائتلاف صدر كه "جلوگیری از دخالت ایران" از شعارهایش بود، ازین سهو پیرمرد ایرانی، بهره‌ها برد. بعدا، وقتی آقای سیستانی عدم دخالت مرجعیت در انتخابات را اعلام و بلوغ سیاسی عراقیها را خواستار شد، قبح موضع ولایتی دو چندان نمایان شد. مقتدی اگر میلیون‌ها دلار از پولهای كثیف بن سلمان را هم خرج تبلیغ بر ضد ایران می‌كرد، اینقدر نتیجه نمی‌گرفت. حق آنست كه صدریها، مجسمه‌ی دیپلمات كهنسال ایرانی را طلا بگیرند و زیرش بنویسند: مرحبا بناصرنا!

حالا ائتلاف صدر، در انتخابات عراق، بیشترین آراء را كسب كرده و مشغول مذاكره با سایر احزاب مخالف ایران، برای تشكیل دولت است. در جشن پیروزی، شیعیان صدری فریاد می‌زدند: ایران برو بیرون!

ایران همان كشوریست كه با اهدای خون هزاران جوان شجاع و صرف میلیاردها دلار، عراق را از دهان اژدهای داعش بیرون كشید!

مطبوعات نوشته‌اند كه یك ژنرال ایرانی در بغداد مشغول رایزنی برای شكل دهی كابینه‌ی بعدی عراق است. امیدوارم این خبر تكذیب شود.

یادمان رفته ما انقلاب كردیم تا آمریكایی‌ها در ایران دولت منصوب نكنند؟ حالا خودمان با یك لاقبا، داریم در عراق ادای استكبار آمریكا را در می‌آوریم؟ آنهم اینطور علنی و فاش و گزنده؟ نذر داریم در خاك فتنه خیز كشور همسایه، بجای حفظ اعتبار نجات بخشیمان، تخم نفرت بكاریم؟

سیاست ما در جهان عرب، آشفته، بی ریشه، فاقد مبانی اخلاقی و غیر حرفه‌ایست. هزینه‌های گزاف داده و هزینه‌ها خواهیم داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy