Friday, May 25, 2018

صفحه نخست » سپاه پاسداران ظاهرا فراموش کرده صدام را که سرنگون کرد؟!

saddam_052318.jpgایران بریفینگ - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که اگر به ایران حمله کند، به گفته آن، «سرنوشتی مشابه صدام حسین» رهبر سابق عراق خواهد داشت.

این بیانیه به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در جنگ ایران و عراق، منتشرشده که در آن آمده است نیروهای مسلح ایران سه دهه پس از جنگ با عراق «آموخته‌اند... هرگز نباید دچار غفلت راهبردی شوند».

آمریکا ۱۲ شرط برای دستیابی به توافق جدید هسته‌ای با ایران تعیین کرده که یکی از آن‌ها پایان دادن به برنامه ساخت موشک‌های بالستیک و هرگونه آزمایش و تولید موشک‌های قابل‌حمل کلاهک اتمی است، امری که مقامات ایران و فرماندهان سپاه بارها آن‌ها را رد کرده و تأکید داشته‌اند که حاضر به مذاکره در این زمینه نیستند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سپاه پاسداران در بیانیه روز چهارشنبه خود با اشاره غیرمستقیم به خروج واشینگتن از برجام، آمریکا را کشوری «عهدشکن» نامید و عنوان کرد: «سردمداران آمریکا... این پیام را دریافت کرده‌اند که در صورت تعدی و تعرض به ایران اسلامی، سرنوشتی متفاوت از فرجام صدام معدوم نخواهند داشت».

حکومت صدام حسین که به مدت بیش از دو دهه در عراق حاکم بود سرانجام با حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به این کشور از قدرت ساقط شد. صدام درنهایت در دسامبر سال ۲۰۰۶ اعدام شد .

روز سه‌شنبه وزیر دفاع ایران نیز در واکنش به شروط آمریکا تأکید کرد که جمهوری اسلامی «به هیچ کشوری اجازه مداخله در امور دفاعی و موشکی ایران را نمی‌دهد».

امیر حاتمی گفت: «توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی بازدارندگی محسوب شده و روزبه‌روز برای تقویت این توان دفاعی تلاش خواهیم کرد».

آمریکا تهدید کرده که اگر ایران شروط ۱۲ گانه آن را نپذیرد، با شدیدترین تحریم‌های تاریخ مواجه خواهد شد.

توقف حمایت‌های ایران از حوثی‌های یمن، خروج نیروهای تحت فرماندهی ایران از سوریه و توقف غنی‌سازی اورانیوم ازجمله این شروط است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy