Tuesday, May 29, 2018

صفحه نخست » جمعی از هنرمندان: آقای رییس جمهور ما به افطاری شما نخواهیم آمد

honarmandan_052818.jpgآناهیتا همتی (بازیگر سینما و تئاتر) با انتشار عکسی در صفحه اش نوشت:

سلام آقای رییس جمهور
من به افطاری شما نخواهم آمد....

سفره ما مردم ایران روز به روز خالی تر میشود... بیماری و فقر در استان های سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر میشود.... وضعیت زلزله زده ها، سالهای سال به همین منوال باقی مانده است (زلزله بم و حالا کرمانشاه) آب و هوایی که در بیشتر استان ها غبار آلوده است و هموطنان کوردمان روزی نیست که عذاب نکشند، کوله برانی که با شلیک کشته میشوند. حتی اسب هایشان تیرباران میشوند وضعیت زنان در هر حوزه ای که فکرش رو بکنید، روز به روز اسفبار تر میشود....‌وضعیت اسید پاشی و قوانین عقب افتاده درست نشده...‌بیماریهایی که خانواده ها برای پول دارو به هر جایی التماس میکنن و حاضرن تن به فروختن اعضای بدن خود بدهند... هنرمندانی که ممنوع هستند، هنری که سانسور میشود، آدم هایی که حذف میشوند. سرپنجه آهنینی گلویمان را سالهاست که سخت میفشارد، در حال خفه شدنیم ....
واقعا در چنین شرایطی که من و مردم با فقر دست و پنجه نرم‌ میکنیم ، در حالیکه کوچکترین اعتراضی هم سرکوب میشود ، برای خودم حضور در چنین مکانی را جایز نمیدانم... #آناهیتا_همتی

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اعتراض برخی دیگر از هنرمندان به شرایط کشور با رد دعوت ضیافت افطار حسن روحانی:

ضیافت های افطاری رئیس جمهور که پیش از این با انتشار تصاویر چهره های سینما و تلویزیون و موسیقی خبرساز می شد، حالا با رد دعوت تعدادی از چهره های شناخته شده سر و صدا کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که در هر دو دوره انتخاباتی خود از حمایت تعداد زیادی از هنرمندان ایرانی برخوردار بود، حالا با انتقادهای آنها روبرو شده است. ضیافت های افطاری رئیس جمهور که پیش از این با انتشار تصاویر چهره های سینما و تلویزیون و موسیقی خبرساز می شد، حالا با رد دعوت تعدادی از چهره های شناخته شده سر و صدا کرده است.

pParastooei.jpganataD.jpg

بازیگران در شبکه های اجتماعی با هشتگ # ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت، از دلایل رد دعوت رئیس جمهور گفته اند.

آناهیتا همتی، بازیگر فیلمهایی چون «دختری به نام تند» و «چند می گیری گریه کنی» به مسائل متعدد اجتماعی اشاره کرده و گفته در شرایطی که مردم با فقر دست به گریبان هستند، وضعیت زلزله زده ها تغییری نکرده، آب و هوای بیشتر استان ها غبارآلود است ، هنر سانسور می شود و کوچکترین اعتراضی سرکوب می شود، حضور در این مراسم را جایز نمی داند.

borzooArjomand.jpgehsanKarami.jpgmaziarMiri.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy