Sunday, Jun 17, 2018

صفحه نخست » فیفا: برای شعار حمایت از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها مجوز صادر کرده‌ایم

zanan_Stadium.jpgرادیو فردا ـ سازمان فیفا می‌گوید پلاکاردهایی که در بازی ایران و مراکش از سوی برخی تماشاگران با هدف حمایت از حقوق زنان ایرانی در استادیوم نصب شد، پیش از آغاز جام جهانی از فیفا مجوز دریافت کرده‌است.

در جریان مسابقه روز جمعه ایران با مراکش، پلاکاردهایی با شعار NoBan4Women# (عدم ممنوعیت برای زنان) و «از زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه‌ها حمایت کنید» در دو سوی استادیوم سن‌پترزبورگ، محل برگزاری این مسابقه، به اهتزاز درآمد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بنا بر گزارش‌ها، به هنگام نصب این بنرها، سه تن از کارکنان استادیوم به سوی محل نصب شعارها رفتند و هیاهوی کوتاهی در این محل شنیده شد، اما این بنرها جمع نشد و هم‌چنان در نزدیکی سمتی که تیم ایران بازی می‌کرد در حالت نصب‌شده باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیفا می‌گوید از آنجا که این نوشته‌ها سیاسی نیستند و هدف از آنها «ابراز یک خواست اجتماعی است» ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد.

قوانین فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، ابراز دیدگاه‌های سیاسی در خلال بازی‌ها را ممنوع می‌کند اما اعلام مطالبات اجتماعی را نه.

در ایران از زمان انقلاب ۵۷ ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات مختلف ممنوع شده است و سازمان فیفا همواره در تلاش برای رفع این محدودیت با مقام‌های جمهوری اسلامی در تماس بوده‌است.

ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها باعث شده که شماری از فدراسیون‌های آسیایی و جهانی از جمله والیبال، به ایران هشدار بدهند که در صورت حذف زنان از ورزشگاه‌ها، ایران با محرومیت مواجه می‌شود.

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، اسفندماه سال گذشته اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، به او وعده داده که شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم می‌کند و در عین حال گفته که اجرای این وعده زمان می‌برد.

حسن روحانی به تازگی نیز در صحبت‌هایی در مورد ارزش‌های اسلام عنوان کرده بود که حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌تواند «چهره مثبتی از اسلام ارائه کند.» به‌رغم این صحبت‌ها، هنوز تغییر روشنی در وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها رخ نداده‌است.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده، خردادماه امسال گفت که پیگیری مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های مختلف ورزشی همچنان در دستور کار دولت است.

ایران در حالی روز جمعه و در چارچوب بازی‌های جام‌جهانی فوتبال به مصاف مراکش رفت که در جریان بازی‌های مقدماتی در داخل ایران، زنان فرصت تشویق تیم ملی در استادیوم‌های ورزشی را پیدا نکردند. ایران در مسابقه روز جمعه با نتیجه یک بر صفر مراکش را شکست داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy