Thursday, Jun 21, 2018

صفحه نخست » بلومبرگ: نرمش مواضع ایران پیش از دیدار مهم سران اوپک

opec_062118.jpgایران اینترنشنال، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد که دولت ایران با تغییر مواضع خود پیش از دیدار مهم وزرای نفت کشورهای عضو «اوپک»، نوعی نرمش از خود نشان داده است.

ایران پیش از این تهدید کرده بود درصورتی که کشورهای عضو اوپک تصمیم به افزایش تولید نفت خود بگیرند، این تصمیم را بلوکه خواهد کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بلومبرگ چهارشنبه ۳۰ خردادماه، نوشت: «در یک تغییر موضع مشخص و برخلاف تهدیدهای قبلی، پس از یک دیدار مقدماتی میان وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در وین، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، اعلام کرده است که او به نتیجه‌ گردهمایی مهم روز جمعه خوشبین است. این درحالی است که ایران به‌عنوان سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان، پیش از این خود را برای برخورد با عربستان سعودی که قرار است سطح تولید خود را افزایش دهد، آماده کرده بود».

وزرای نفت عربستان‌سعودی و امارات متحده عربی، روز چهارشنبه در وین با وزرای دیگر کشورهای عضو اوپک، دیدارهای خصوصی دوجانبه‌ای برگزار کردند و کوشیدند که پیش از نشست روز جمعه، با بررسی گزینه‌های مختلف برای رسیدن به یک توافق مصالحه‌جویانه با ایران، به‌ نوعی جمع‌بندی برسند.

با این حال، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان‌سعودی به خبرگزاری بلومبرگ گفته است: «البته و حتماً ما به یک توافق دسته‌جمعی در مورد بالا‌بردن سقف تولید نفت اوپک خواهیم رسید که توافق ۱۸ماه گذشته را تغییر خواهد داد».

به گفته کارشناسان بازار جهانی نفت، با آغاز تحریم‌های جدید آمریکا، ایران در روز فروش بیش از نیم‌میلیون بشکه نفت خود را از دست خواهد داد و عربستان‌سعودی و روسیه قصد دارند این کمبود را جبران کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy