Friday, Jun 22, 2018

صفحه نخست » ورود قاچاقی روزانه میلیون‌ها دلار به ایران از مرز افغانستان

ars_062118.jpgایران ایترنشنال، خبرگزاری پژواک در شهر هرات به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع افغانستان، در گزارشی می‌نویسد روزانه میلیون‌ها دلار به‌صورت نقد ازطریق مرز این کشور، وارد ایران می‌شود.

بهاءالدین رحیمی، مدیر اتحادیه صرافان افغانستان (MCU)، روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه، به این خبرگزاری گفته است که شهروندان افغانستانی پس از حمل دلارهای نقد به ایران، آن‌ها را با نرخی بسیار بیشتر از ارزششان در افغانستان، به‌فروش می‌رسانند و از این طریق، روزانه تا ۱/۵میلیون تومان سود به‌دست می‌آورند.

به گفته رحیمی، با آن‌که قوانین جدید دولت ایران اجازه ارسال و آوردن بیش از ده‌هزار دلار آمریکا به کشور را به شهروندان نمی‌دهد، اما شهروندان افغانستانی بنابر قانون کشور خودشان، می‌توانند تا معادل ۲۰هزار دلار را همراه خود به داخل ایران ببرند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

مدیر اتحادیه صرافان افغانستان افزوده است: «در حال حاضر دلار آمریکا در صرافی‌های شهر هرات، معادل۶هزار تومان ایران خرید و فروش می‌شود؛ اما شهروندان افغانستانی آن را در ایران تا ۶۱۵۰ تومان و بیشتر به‌فروش می‌رسانند که این برای هر ۱۰هزار دلار، تا ۱/۵ میلیون تومان برایشان سود دارد و گزارش‌ها حاکی از این است که روزانه بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ افغانستانی برای این نحوه سودجویی وارد ایران می‌شوند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy