سه شنبه 17 آبان 1384

احتمال تعطيلي فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از عملكرد سازمان فرهنگي هنري شهرداري در هزينه كرد بودجه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا نسبت به تعطيلي فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ هشدار داد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران، رسول خادم در يكصد و هشتاد و ششمين جلسه علني شوراي شهر نسبت به هزينه كرد 28 ميليارد توماني بودجه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ظرف 6 ماه تذكر داد.

وي گفت: به اين سازمان 25 ميليارد تومان بودجه جاري و 3 ميليارد تومان بودجه عمراني در سال 84 تخصيص داده شده كه ظرف 6 ماه اول همه بودجه اين سازمان جذب شده و 3 ميليارد ديگر هم اضافه بر بودجه مصوب بدهكار بخش خصوصي است.

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اكنون اين سازمان يك ريال ندارد كه حقوق پرسنل خود را بدهد.

خادم افزود: در 6 ماهه اول سال 84 تعداد پرسنل اين سازمان به شدت افزايش يافته و اين سازمان بايد توضيح دهد چه اتفاقي در آن افتاده و پولهاي شهرداري كه با كسري بودجه مواجه است چطور هزينه شده است.

رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران تصريح كرد: سازمان فرهنگي هنري اكنون در حال درگيري با معاونت اجتماعي شهرداري است و مي خواهد مراكز ورزشي را براي تامين درآمد خود به منظور پرداخت حقوق پرسنل در اختيار بگيرد.

وي با بيان اين كه در 6 ماه اول امسال معاونت اجتماعي شهرداري فقط 5 درصد بودجه خود را دريافت كرده از رييس شوراي شهر خواست پيگيري كند چرا سازمان فرهنگي هنري صد در صد بودجه را دريافت كرده و از فروردين تا شهريور 84 اين بودجه را صرف چه كاري كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، خادم همچنين در حاشيه جلسه امروز به خبرنگار ايسنا گفت: با روند كنوني خطر تعطيلي فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ وجود دارد.

دكتر نادر شريعتمداري، عضو شوراي شهر تهران نيز گفت: از سال 82 تا به حال در صحن علني شوراي شهر نسبت به برخي از عملكردهاي شهرداري 13 تذكر داده‌ايم كه فقط 2 تا 3 تذكر را جواب داده‌اند.

وي افزود: اولين تذكر را چهار مردادماه سال 82 درباره ساخت و سازهاي غير قانوني در ارتفاعات بالاي 1800 دادم اما پيگيري نشد.

وي گفت: ‌اين طور كه كارها با دوستي و رفاقت‌ حل يا فراموش شود دور از شأن نمايندگي‌ها به دور است و بايد مكانيزمي طراحي شود تا بر اساس آن تذكرات پيگيري شود.

به گزارش ايسنا، عضو شوراي شهر تهران از رييس شوراي شهر خواست پيگير ايجاد نظام پاسخگويي به تذكرات شورا شود.

شريعتمداري در پايان گفت: دو هفته پيش درباره اشتغال همزمان اعضاي هيات رييسه شوراي شهر در دولت تذكري دادم اما هيچ توجهي به آن نشد و پاسخي هم نگرفتيم و انتظار اين است كه حداقل در جلسات خصوصي خودمان نسبت به اين مسائل بحث كنيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27242

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احتمال تعطيلي فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016